تبلیغات
وبلاگ انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران - مطالب آذر 1395

درحال مشاهده: وبلاگ انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران - مطالب آذر 1395


ادعونی
اهدای خون
موسسه محک
اهداء عضو

8 ویژگی تیم های دارای عملکرد بالا

دوشنبه 29 آذر 1395
11:16
امیرحسین ستوده بیدختی
8 ویژگی تیم های دارای عملکرد بالا

    تنظیم اهداف مشترک: تیم اوقات دشواری را در انجام کارهای سخت سپری خواهد کرد، اگر همگی آنها به سوی مجموعه اهدافی مشترک در حرکت نباشند.

    ایجاد فرآیندهای مناسب داخلی برای کار: شما با فرآیندهای کاری ضعیف نمی توانید به طور مداوم محصولات خوب تولید کنید یا خدمات خوب ارائه دهید.

    القای اخلاق کاری خوب: تیم های دارای عملکرد بالا، کار سخت و چالش های آنرا در چهارچوب وظایف خود می بینند. آنها در یک روز کاری، نسبت به همتایان خود، کار بیشتری انجام می دهند.

    حفظ تمرکز همه افراد: اعضای تیم، درک مناسبی از کار امروز و باقیمانده کار خود دارند. تمرکز آنها توسط شایعات و سیاست ها بر هم نمی خورد.

    حفظ سطح بالایی از انگیزه: اعضای یک تیم دارای عملکرد بالا، هم به خود- انگیختگی متکی هستند و هم به انگیزه تقویت شده از جانب کل تیم.

    حفظ سازمان یافتگی: اعضای تیم می دانند آنچه را که برای انجام کار خود نیاز دارند، کجا بیابند؛ و می دانند پس از اتمام کارشان، آنها را کجا بگذارند.

    تلاش در جهت مجموعه ای متعادل از مهارت های کلیدی: یک تیم با عملکرد بالا، مهارتهای مورد نیاز برای انجام وظایف خود را دارد؛ با این حال در صورت نیاز، آنها حاضرند از آسایش خود بگذرند.

    ترویج احترام متقابل: اعضای تیم متقابلاً به یکدیگر احترام می گذارند و اعتماد دارند که سایر اعضا نیز به اندازه خودِ آنها سختکوشند.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management



ارسال شده در:
برچسب ها:ویژگی ،تیم ،عملکرد بالا ،

مدیریت افراد دارای شخصیت غالب (Dominant Personality)

دوشنبه 29 آذر 1395
11:14
امیرحسین ستوده بیدختی
مدیریت افراد دارای شخصیت غالب (Dominant Personality)

با توجه به یافته های دانشگاهیان آمریکایی، دکتر Cameron Anderson و Gavin J. Kilduff، ویژگی های شخصیت غالب شامل: تمایل به رفتار قاطعانه، قوی، و با اطمینان به خود می باشد.
شناسایی این افراد، چندان دشوار نیست. آنها معمولاً در نقش رهبر ظاهر می شوند- یا مایلند که بشوند. آنها ممکن است دارای یک یا چند مورد از رفتارها و صفات زیر باشند:

    اعتماد به نفس: باور بیش از حد آنها نسبت به خودشان، ممکن است باعث تکبر آنها بشود یا به اشتباه خود را قهرمان یا پهلوان احساس کنند.

    صراحت: آنها معمولاً در ارتباطات خود، صریح و رک سخن می گویند.

    قاطعیت: آنها معمولاً می توانند بسرعت و با کمترین دخالت دیگران، تصمیم بگیرند.

    ابراز وجود: آنها در شرایط مختلف تمایل دارند که هدایت را بر عهده بگیرند و معمولاً جلسات و بحث ها را به انحصار خود در می آورند. حتی گاهی ممکن است تهاجمی به نظر برسند.

    بی صبری: آنها دوست دارند پیشرفت کنند. سعی می کنند از درگیر شدن در جزئیات بپرهیزند و فرصت زیادی برای همکاری به همکارانشان نمی دهند.

افراد دارای شخصیت غالب، ممکن است ندانند که رفتارشان می تواند تأثیراتی منفی بر همکارانشان داشته و مشکل آفرین باشد. برای حفظ روحیه و وحدت درونی تیم، باید این افراد را تشویق کنید تا نقاط قوت خود را به حداکثر برسانند و رفتارهای منفی خود را کاهش دهند. در این راستا، توجه به نکات زیر می تواند مفید باشد:

    با افراد غالب، مانند خودشان برخورد کنید. برای حفظ توجه آنها، مختصر و هدفمند با ایشان صحبت کنید. تماس چشمی داشته باشید و از صحبت های پراکنده و بی ربط بپرهیزید. با اطمینان حرف بزنید و عقب نشینی نکنید.

    در مورد تأثیر رفتارشان با آنها گفتگو نمایید. به طور خصوصی برایشان توضیح دهید که رفتار آنها چه تأثیری بر روی بقیه تیم دارد و آنها را تشویق کنید که رویکردی مثبت تر نسبت به همکاران خود در پیش گیرند.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


    با احترام با ایشان رفتار کنید. این افراد مایلند که دیگران نظراتشان را بشنوند و مورد تقدیر قرار دهند. احترام خود را نسبت به آنها و نظراتشان نشان دهید. خونسردی خود را حفظ کنید و ببینید علت این رفتار آنها چیست.

    آنها را به کار تیمی تشویق نمایید. به آنها بیاموزید که چگونه نقش خود را در تیم، بهتر ایفا کنند.

    تست شخصیت انجام دهید. انجام تست های روانشناسی می تواند درک بهتری از تیمتان به شما بدهد، و اعضای تیم شما را تشویق می کند که خود و همکارانشان را بهتر بشناسند؛ و در نتیجه روابط قویتری با یکدیگر برقرار نمایند.


ارسال شده در:

5 گام برای مدیریت امور مالی پروژه

دوشنبه 29 آذر 1395
11:13
امیرحسین ستوده بیدختی
5 گام برای مدیریت امور مالی پروژه

    برآورد هزینه ها: این کار آنقدر که به نظر می رسد، آسان نیست. شما باید تعداد کل افراد، تجهیزات، مواد و سایر منابع مورد نیاز برای تحویل پروژه را پیش بینی کنید. سپس باید هزینه این منابع را برآورد نمایید و پیش بینی کنید که در برنامه پروژه، این هزینه ها در چه زمانی اتفاق خواهد افتاد.

    تنظیم بودجه: بودجه نشان می دهد که با توجه به قوانین مالی شرکت شما، پول چگونه تخصیص می یابد. بودجه، حساب های هزینه، سرمایه تخصیص یافته در مقابل دلارهای هزینه شده، زمان تخصیص سرمایه به پروژه و ... را نشان می دهد. در نهایت شما باید با توجه به بودجه، هزینه های پروژه را مدیریت کنید.

    تعیین اینکه آیا می توانید منابع مالی کمکی دریافت کنید: اگر دقت برآوردهای شما 90 درصد باشد، به این معناست که 10 درصد عدم قطعیت وجود دارد. بودجه کمکی، نشان دهنده این عدم قطعیت در برآورد است.

    پیگیری هفتگی: لازم است تمامی هزینه ها را پیگیری کنید. این کار می تواند یک فرآیند دستی باشد اما معمولاً توسط سیستم حسابداری شما انجام می شود.

    مدیریت انتظارات: هنگامی که شروع کردید به خرج کردن بیش از بودجه، با چهار گزینه مواجه هستید که به شما کمک می کند تا تحت بودجه باقی بمانید: هزینه ها را کاهش دهید، در صورت امکان از محدوده بکاهید، اگر بودجه کمکی دارید از آن استفاده کنید، هزینه ها را مجدداً برآورد کنید و یک بودجه جدید جهت تأیید به حامی پروژه ارائه نمایید.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management



ارسال شده در:

6 نکته برای بهبود جلسات پروژه

دوشنبه 29 آذر 1395
11:12
امیرحسین ستوده بیدختی
6 نکته برای بهبود جلسات پروژه

    از ابتدا نتیجه را مد نظر داشته باشید. ابتدا هدف از تشکیل جلسه را درک کنید. آیا جلسه ای برای بررسی وضعیت پروژه است؟ آیا یک جلسه تصمیم گیری است؟ آیا یک جلسه توفان فکری است؟ مطمئن شوید که هم خودتان و هم سایر شرکت کنندگان می دانید به چه منظوری گرد هم آمده اید.

    عاقلانه برنامه ریزی کنید. جلسه باید دستور کاری داشته باشد که جریان نشست، زمانبندی، و چگونگی رسیدن به نتیجه مورد نظر را نشان دهد. این دستور جلسه باید از قبل در اختیار شرکت کنندگان گذاشته شده باشد.

    جلسه را خردمندانه آغاز کنید و خردمندانه خاتمه دهید. در ابتدا بیان کنید که هدف جلسه چیست، چه چیزی می خواهید از آن به دست آورید، و اهمیت آن در چیست. در پایان، موارد به دست آمده و یا توافق شده را اعلام کنید و مراحل بعدی برای حرکت به جلو را متذکر شوید.

    جلسه را کنترل کنید. لازم است جلسه را کاملاً تحت کنترل داشته باشید تا مطمئن شوید که:
        دستور جلسه دنبال می شود.
        روی یک موضوع واحد گیر نکرده اید.
        یک فرد خاص جلسه را تحت تسلط خود در نیاورده است.
        همه در صورت نیاز می توانند وارد بحث بشوند.

    بحث را متوقف کنید. اگر موضوع مورد بحث، با اهداف خاص این جلسه در ارتباط نیست، از تیم بخواهید که بحث را متوقف کنند و به موضوعات مرتبط بپردازند.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


    جلسات را کوتاه برگزار کنید. جلسات خود را کوتاه نگه دارید تا تمرکز حفظ شود. اغلب اوقات خواهید دید که یک جلسه 60 دقیقه ای را به سادگی می توان تا 30 دقیقه فشرده نمود. سعی کنید مدت زمان جلسات از 30 دقیقه بیشتر نشود.
ارسال شده در:

5 حوزه که باید در پروژه های خود مورد نظارت و مراقبت قرار دهید

یکشنبه 28 آذر 1395
11:13
امیرحسین ستوده بیدختی
5 حوزه که باید در پروژه های خود مورد نظارت و مراقبت قرار دهید

در پروژه، چیزهای زیادی وجود دارد که باید مراقب آنها باشید. در اینجا به پنج مورد از مهمترین آنها اشاره می شود:

    مراقب باشید که وقت خود را چگونه صرف می کنید. اگر می خواهید پروژه خود را به موقع تحویل دهید، باید درک مناسبی از آنچه که وقت شما و تیمتان برای آن صرف می شود، داشته باشید. برنامه زمانبندی به شما کمک می کند، اما لازم است که شما و تیمتان از مهارت های خوبی در مدیریت زمان برخوردار باشید.

    مراقب کار انجام شده و کار باقیمانده باشید. این، نقطه ضعف بسیاری از مدیران پروژه است - خصوصاً درک کار باقیمانده برای تکمیل پروژه. در بسیاری از موارد، هر هفته کارهای زیادی به اتمام می رسد، اما به نظر می رسد که فهرست کارهای باقیمانده نیز هر هفته رشد می کند. نسبت به تجزیه و تحلیل کارهای باقیمانده، هشیار باشید تا بتوانید بسرعت آنرا درک کنید. در غیر این صورت دچار یک حس کاذب نسبت به پیشرفت خواهید شد.

    مراقب هزینه ها در مقابل بودجه باشید. لازم است هزینه های جاری را در مقابل هزینه های پیش بینی شده، مورد پایش قرار دهید. بسته به سیستم های مالی شما، این پایش می تواند به صورت ماهیانه، هفتگی و یا حتی آنی انجام شود.

    مراقب روحیه و پویایی تیم باشید. تیم پروژه باید کارهای بسیار زیادی را انجام دهد و برای این منظور، زمانی محدود در اختیار دارد. بنابراین با دانستن اینکه ممکن است تیمتان تحت استرس باشد، لازم است سطح انگیزه آنها را مورد پایش قرار دهید.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


    مراقب تغییرات پروژه باشید. حتی اگر برآورد کار و برنامه ریزی را در حد عالی انجام داده باشید، پروژه ها در طی زمان، دچار تغییر می شوند. تغییرات نه تنها در محدوده پروژه، بلکه در کارکنان، مشتریان، فروشندگان، اهداف، اولویت ها و سایر موارد اتفاق خواهد افتاد. هر گاه تغییری در پروژه شما رخ داد، بسرعت آنرا تجزیه و تحلیل کنید تا تأثیر آنرا بر پروژه دریابید، تصمیم بگیرید که چگونه باید در مقابل آن واکنش نشان دهید، و این تأثیر را به اطلاع ذی نفعان مربوطه برسانید.


ارسال شده در:

عزت نفس چیست و چگونه می توان آنرا بهبود بخشید؟

یکشنبه 28 آذر 1395
11:12
امیرحسین ستوده بیدختی
عزت نفس چیست و چگونه می توان آنرا بهبود بخشید؟

عزت نفس معمولاً بستگی دارد به اعتماد به نفس، اما چیزی است فراتر و عمیق تر از آن. در واقع عده ای بر این باورند که یک فرد می تواند اعتماد به نفس داشته باشد اما از عزت نفس پایینی برخوردار باشد.
بحث های قابل توجهی در مورد تعریف عزت نفس وجود دارد، اما یک نظریه پیشرو بیان می کند که عزت نفس، ترکیبی است از دو عامل صلاحیت و شایستگی. ناتانیل براندن در کتاب خود، The Psychology of Self-Esteem، می گوید: "عزت نفس دو جنبه دارد که با یکدیگر در ارتباط متقابلند- حس خود کارآمدی و حس ارزش فردی. عزت نفس، ترکیب یکپارچه شده ای است از اعتماد به نفس و احترام به خود."
توجه به نکات زیر به شما کمک می کند تا عزت نفس خود را ارتقا دهید:

    در مورد خودتان مثبت بیندیشید.
    به موفقیت های خود افتخار کنید.
    برای خود اهدافی تعیین نمایید.
    به گونه ای عمل کنید که با ارزش های شما سازگار باشد.
    زیاد به خود سخت نگیرید و به یاد داشته باشید که هیچکس کامل نیست از جمله خودِ شما.
    مراقب سلامت جسمانی خود باشید.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management



ارسال شده در:
برچسب ها:عزت نفس ،بهبود ،

انواع تعارض

یکشنبه 28 آذر 1395
11:10
امیرحسین ستوده بیدختی
انواع تعارض

در دهه 1970 کِنِت توماس و رالف کیلمان پنچ سبک اصلی از مواجهه با تعارض را شناسایی کردند. آنها معتقد بودند که افراد، نوعاً دارای یک سبک حل تعارض ترجیحی هستند. با این حال، آنها به این نکته نیز اشاره کردند که هر یک از این سبک ها برای موقعیتی خاص، مناسبتر است. آنها ابزاری را ایجاد کردند که کمک می کند تا دریابید که در هنگام بروز تعارض، به چه شیوه ای تمایل دارید. انواع شیوه ها عبارتند از:

    رقابتی: افرادی که به این شیوه گرایش دارند، موضعی محکم اتخاذ می کنند و می دانند چه می خواهند. آنها معمولاً از موضع قدرت عمل می کنند.

    مشارکتی: افراد متمایل به این شیوه، سعی می کنند به نیازهای همه افراد درگیر در تعارض پاسخ بدهند. آنها می توانند بسیار قاطع عمل کنند اما به طور مؤثر همکاری می کنند و اذعان دارند که همه افراد مهمند.

    سازش کارانه: این افراد سعی می کنند راه حلی بیابند که همه طرف های درگیر را حداقل تا حدودی راضی کند.

    تطبیقی: فرد متمایل به این شیوه، نشان می دهد که مایل است نیازهای دیگران برآورده شود حتی به قیمت از دست رفتن نیازهای خودش. این افراد، قاطع نیستند اما تمایل زیادی به همکاری دارند.

    پرهیزجویانه: افرادی که به این شیوه گرایش دارند، سعی می کنند کاملاً از تعارض بگریزند. این شیوه با تفویض تصمیم گیری های بحث برانگیز، پذیرش تصمیمات پیش فرض، و تمایل به اینکه احساسات کسی جریحه دار نشود، شناخته می شود. در بسیاری از موارد، این رویکرد، ضعیف و ناکارآمد است.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management





ارسال شده در:

آیا ما هم معتاد هستیم؟

یکشنبه 28 آذر 1395
11:10
امیرحسین ستوده بیدختی
آیا ما هم معتاد هستیم؟

روزی از دکتری دعوت شد تا در جمع معتادان به الکل سخنرانی کند. دکتر قصد داشت عملاً به افراد حاضر در آن جمع نشان دهد که نوشیدن الکل برای سلامتی بسیار مضر و خطرناک است.
او دو لیوان برداشت. در یکی از لیوان ها آب مقطر و در لیوان دومی الکل ریخت. سپس یک کرم خاکی را در لیوان آب مقطر انداخت. کرم آرام آرام شنا کرد و خود را به سطح آب رساند. آنگاه یک کرم خاکی دیگر داخل لیوان محتوی الکل خالص انداخت. کرم پیش روی همه تکه تکه شد.
دکتر رو به جمعیت کرد و پرسید چه نتیجه‌ای می‌توانند از این آزمایش بگیرند. یکی از حضار جواب داد: "اگر الکل بخورید، کرم وارد معده شما نمی‌شود!".

نکته: هنگامی که چیزی را، چه خوب و چه بد، باور داریم، سعی می‌کنیم به همه چیز از همان منظر نگاه کنیم. ما همان حرفی را می‌شنویم که خواهان شنیدنش هستیم و بر همان اساس نیز استنباط می‌کنیم، تا اینکه شکل عادت به خود بگیرد. مهم آن است که برای اتخاذ تصمیم عاقلانه، بر تمامی زوایای یک رخداد دقیق شویم.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


(منبع: سایت یکی بود)


ارسال شده در:

بشنو و باور مکن

یکشنبه 28 آذر 1395
11:07
امیرحسین ستوده بیدختی
بشنو و باور مکن

مردی خسیس تعدادی شیشه برای پنجره های خانه اش سفارش داد. شیشه بر، شیشه ها را درون صندوقی گذاشت و به او گفت: "باربری را صدا کن تا این صندوق را به خانه ات ببرد. من هم عصر برای نصب آنها می آیم."
مرد خسیس چند باربر را صدا کرد ولی سر قیمت با آنها به توافق نرسید. چشمش به مرد جوانی افتاد. به او گفت: "اگر این صندوق را برایم به خانه ببری، سه نصیحت به تو خواهم کرد که در زندگی به دردت خواهد خورد."
جوان پذیرفت. کمی که رفتند، باربر گفت: "بهتر است در بین راه یکی یکی سخنانت را بگوئی."
مرد خسیس فکری کرد و گفت: "اول آنکه اگر کسی به تو گفت گرسنگی بهتر از سیری است، بشنو و باور مکن."
باربر از شنیدن این سخن ناراحت شد ولی فکر کرد شاید بقیه نصیحت ها بهتر از این باشد. بیشتر از نصف راه را سپری کرده بودند که باربر پرسید: "خوب نصیحت دومت چیست؟"
مرد یکباره چیزی به ذهنش رسید و گفت: "بله پسرم، نصیحت دوم این است، اگر گفتند پیاده رفتن از سواره رفتن بهتر است بشنو و باور مکن."
باربر فکر کرد نکند این مرد مرا سر کار گذاشته ولی باز هم چیزی نگفت. دیگر نزدیک منزل رسیده بودند که گفت: "خُب، نصیحت سومت را بگو". مرد گفت: "اگر کسی گفت باربری بهتر از تو وجود دارد، بشنو و باور مکن."
باربر خیلی عصبانی شد و خواست آن مرد را ادب کند. بنابراین صندوق را ول کرد و صندوق با شدت به زمین خورد. بعد رو کرد به مرد خسیس و گفت: "اگر کسی گفت که شیشه های این صندوق سالم است، بشنو و باور مکن."
از آن پس، وقتی کسی برای فریب دادن دیگران حرف بیهوده می زند، گفته می شود: "بشنو و باور مکن."

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


(منبع: سایت یکی بود)
ارسال شده در:
برچسب ها:داستان ،داستانک ،

استفاده از تلقین های مثبت

یکشنبه 28 آذر 1395
11:06
امیرحسین ستوده بیدختی
استفاده از تلقین های مثبت

خود انگیختگی به طور طبیعی در همه افراد وجود ندارد؛ و حتی افرادی که به میزان زیادی خود انگیخته هستند، گاهگاهی به کمک نیاز دارند.
خود انگیختگی خود را از طریق موارد زیر، بنا کنید:

    تمرین مهارت های هدف گذاری
    ترکیب اهداف با تفکر مثبت
    ایجاد چشم اندازهای قوی نسبت به موفقیت
    ایجاد سطوح بالایی از خود کارآمدی و اعتماد به نفس

نگرش و باورهای شما در مورد احتمال موفقیتتان، می تواند موفقیت یا عدم موفقیت واقعی شما را تعیین کند. اهداف خود را تنظیم کنید و برای دستیابی به آنها سخت بکوشید. راه هایی را برای بهبود خود انگیختگیتان بررسی و پیدا کنید، و به طور منظم سطح انگیزش خود را مورد ارزیابی مجدد قرار دهید. اگر فعالانه سطح انگیزش درونی خود را بالا نگه دارید، به میزان زیادی قادر خواهید بود که احتمال دستیابی به امیدها، رؤیاها و چشم اندازهای آینده خود را افزایش دهید.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management



ارسال شده در:

مدیریت ویژگی های شخصیتی "تیره تا"

یکشنبه 28 آذر 1395
11:05
امیرحسین ستوده بیدختی
مدیریت ویژگی های شخصیتی "تیره تا"

ویژگی های شخصیتی "تیره تایی" (Dark Triad)- خودشیفتگی، اختلالات فکری و روانی، و ماکیاولیسم- در محیط کار می تواند مسموم کننده و مخرب باشد. اما توجه داشته باشید که افرادی که دارای چنین صفاتی هستند، ممکن است در وهله اول افرادی باشند با عملکرد عالی، بالقوه جذاب، با وجدان، و دستاورد گرا.
ابزارهایی برای تشخیص ویژگی های "تیره تایی" وجود دارد، اما نکته مهم آن است که بدانید هرگز نباید سرِ خود دست به اقدامات تشخیصی بزنید، مگر اینکه یک روانشناس ماهر باشید. اگر در مورد رفتارهای منفی یکی از اعضای تیم نگران هستید، باید آنرا با بخش منابع انسانی در میان بگذارید. مسئولیت شما مدیریت تأثیرات رفتارهای منفی در محیط کار است، نه تلاش برای تشخیص و زدن برچسب های روانی بر افراد.
مهارت های مدیریت تعارضات، ابراز وجود، و هوش هیجانی، همگی در مدیریت فردی که دارای صفات "تیره تایی" است مفید خواهد بود. به هر حال، با توجه به خطراتی که این رفتارها به همراه دارد و پتانسیل آنها برای وارد آوردن آسیب های شدید به سازمان، چنین رفتارهایی باید فعالانه و به طور جدی مورد رسیدگی قرار گیرد. 
ارسال شده در:

5 نکته برای مدیریت تیم های پروژه

یکشنبه 28 آذر 1395
11:04
امیرحسین ستوده بیدختی
5 نکته برای مدیریت تیم های پروژه

    ارتباطات را بیشتر کنید. ضرب المثلی هست که می گوید یک فرد باید چیزی را هفت مرتبه بشنود تا در مورد آن دست به اقدام بزند. البته در اینجا منظور ما این نیست که هر پیام را باید هفت مرتبه به اطلاع اعضای تیم برسانید، اما اگر پیامی مهم است، آنرا چند بار به طرق مختلف، اطلاع رسانی کنید. مثلاً پیام مهمی را که در جلسه تیم، هم به صورت کتبی و هم به صورت شفاهی، ابلاغ شده است، از طریق ایمیل نیز برای آنها ارسال نمایید.

    گوش کنید. به نظرات تمامی اعضای تیم خود مشتاقانه گوش کنید. برای شنیدن ایده های آنها، توضیح خواستن در مورد آن ایده ها و بحث در مورد اینکه آیا ایده های آنها متناسب با تصویر کلی پروژه هست یا نه، وقت بگذارید.

    پایدار بمانید. این وظیفه شماست که به عنوان مدیر پروژه، قوانین پایه قابل قبولی را ایجاد کنید و مطمئن شوید که همه افراد آنها را رعایت می کنند. توجه داشته باشید که این قوانین را در حداقل ممکن نگه دارید.

    وفق دهید. تشکیل تیم و همکاری اعضای آن با یکدیگر شامل چند مرحله است. برای مدیریت مؤثر تیم پروژه، بسیار مهم است که در هر یک از این مراحل، رفتارها، علائق، نگرانی ها و دغدغه های اعضای تیم را درک کنید و به گونه ای مناسب مدیریت نمایید.

    قدرت بدهید. مراقب باشید که اگر وظیفه مهمی را بر عهده عضوی از تیم می گذارید، سطح متناسبی از قدرت را نیز به او بدهید. توجه داشته باشید که وظایف محول شده به افراد باید متناسب با میزان مهارتها و توانایی های آنها باشد.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management



ارسال شده در:

دادن خبرهای بد

یکشنبه 28 آذر 1395
11:03
امیرحسین ستوده بیدختی
دادن خبرهای بد

صرف نظر از نقشی که بر عهده دارید، احتمالاً تاکنون مجبور بوده اید که برخی از خبرهای بد را به اطلاع دیگران برسانید. مثلاً شاید لازم بوده به رئیستان بگویید که یک پروژه مهم، دچار کمبود بودجه شده است، یا شاید مجبور بوده اید با تیم خود در مورد تعدیل نیرو صحبت کنید. شیوه ای که در این شرایط دشوار در پیش می گیرید، می تواند به چند طریق کار شما را تحت تأثیر قرار دهد؛ به همین دلیل، بسیار مهم است که بیاموزید چگونه این خبرها را به طور مؤثر اطلاع رسانی نمایید.
قبل از ارائه این خبرها، وقت بگذارید و خود را آماده کنید. این به شما فرصت می دهد تا تمرکز کنید و احساسات و هیجانات احتمالی را که بر پیام شما تأثیر خواهد گذاشت، کاهش دهید. در حالی در جلسه حاضر شوید که راه حل هایی نیز مد نظر داشته باشید، و مطمئن شوید که در طی بحث، صادق و رو راست هستید.
به یاد داشته باشید که خوب منتقل کردن خبرهای بد، می تواند واقعاً روابط شما را با همکارانتان استحکام بخشد. بنابراین، قطعاً ارزش آنرا دارد که بیاموزید چگونه این کار را با موفقیت انجام دهید!

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management



ارسال شده در:
برچسب ها:دادن خبرهای بد ،

5 ایده برای تحویل سریعتر پروژه

یکشنبه 28 آذر 1395
11:02
امیرحسین ستوده بیدختی
5 ایده برای تحویل سریعتر پروژه

    در برنامه زمانبندی، راه های میانبر را پیدا کنید. هنگامی که پروژه ای را آغاز می کنید، با استفاده از اطلاعاتی که در دست دارید، بهترین برنامه زمانبندی را تهیه می نمایید. با پیشرفت پروژه، اطلاعات شما بیشتر می شود. از این اطلاعات تکمیلی برای یافتن میانبرهایی برای کار باقیمانده استفاده کنید.

    فعالیت های دستی را به صورت خودکار درآورید. نیازی نیست برخی از کارها، مثلاً تهیه بعضی از گزارشات، به صورت دستی انجام شود. با انتخاب نرم افزار مناسب و وارد کردن به موقع داده ها توسط اعضای تیم، می توانید از نرم افزار برای دسته بندی و خلاصه سازی داده ها و تهیه گزارشات مورد نیاز کمک بگیرید.

    اجرا را با دقت مدیریت کنید. در حین اجرای پروژه، زمانبندی را هشیارانه مدیریت کنید. مطمئن شوید که اعضای تیم فقط بر روی فعالیت هایی که به ایشان تخصیص داده شده، کار می کنند.

    منابع مسیر بحرانی را افزایش دهید. معمولاً بودجه و منابع پروژه ها محدود است و نمی توان آنها را افزایش داد؛ اما اگر از همین منابع محدود، مقدار بیشتری به فعالیت های مسیر بحرانی تخصیص داده شود، معمولاً می توان این فعالیت ها را زودتر از زمان مورد انتظار به پایان رساند. در نتیجه، کل پروژه نیز زودتر به اتمام خواهد رسید.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


    در صورت امکان، اول فعالیت های پیچیده را انجام دهید. در بسیاری از پروژه ها تیم، انجام فعالیت های دشوار را تا پایان پروژه به تعویق می اندازد. و این، زمانی است که همه خسته هستند. اگر در برنامه زمانبندی، فعالیت های پیچیده و دشوار در ابتدای برنامه قرار داده شود، افراد با روحیه و انرژی بیشتری آنها را انجام خواهند داد و کار از کیفیت و استاندارد بالاتری برخوردار خواهد شد. مابقی پروژه نیز آسانتر انجام خواهد گردید.


ارسال شده در:

7 گام برای راه اندازی پروژه هایی که دچار مشکل شده اند

یکشنبه 28 آذر 1395
11:01
امیرحسین ستوده بیدختی
7 گام برای راه اندازی پروژه هایی که دچار مشکل شده اند

همه پروژه های مشکل دار، محکوم به شکست نیستند، همه آنها را نیز نمی توان نجات داد. به نکات زیر توجه کنید و ببینید کجا ایستاده اید:

    تأیید پروژه: اعتبار اهداف پروژه، محدوده، ریسک ها، ذی نفعان، رویکرد، و غیره را به تأیید حامی پروژه برسانید. اگر این اطلاعات وجود ندارد، سریع آنهارا تهیه کنید.

    بازنگری و ارزیابی: ببینید مشکل پروژه چیست و چه علتی دارد. بدین منظور، بر گذشته تمرکز کنید نه بر آینده.

    ایجاد یک طرح حمله: اکنون می توانید یک طرح حمله تهیه کنید، بدین منظور، بر آینده تمرکز کنید نه بر گذشته. اقداماتی را که تمامی اعضای تیم باید به عمل آورند تا پروژه با موفقیت به پایان برسد، شناسایی کنید. اگر پول، زمان یا منابع بیشتری نیاز دارید، تعیین نمایید. سپس این برنامه را به تأیید حامی پروژه برسانید.

    ارائه چند پیروزی سریع: برای جلب اعتماد حامی پروژه و اعضای تیم، چند مورد را که می دانید می توانید فوراً حل کنید، انتخاب نمایید و پس از حل آنها، موارد را به اطلاع حامی و تیم پروژه برسانید.

    اعتماد به تیم: با پشتیبانی حامی پروژه، تمرکز تیم را مجدداً جلب نمایید. آنچه را که یافته اید، آنچه را که برای رفع مشکلات لازم است، و برنامه خود برای انجام آن را با تیم در میان بگذارید. به آنها بگویید که اگر همگی، توجه خود را بر برنامه پیش رو متمرکز سازند، پروژه می تواند با موفقیت به اتمام برسد.

    تعیین مایل استونهای شفاف: مایل استون هایی شفاف و قابل درک برای همه، تعیین کرده، آنها و برنامه حمله را در جایی نصب کنید که همه بتوانند ببینند. سپس جلساتی منظم برای بحث در مورد پیشرفت برگزار نمایید.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


    رعایت انتظارات تجدیدنظر شده: در این مرحله نباید اجازه دهید که دوباره شکست بخورید. پس انتظارات تجدیدنظر شده را رعایت کنید و پروژه را به اتمام برسانید.


ارسال شده در:

وبلاگ انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران - مطالب آذر 1395


وبلاگ انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران - مطالب آذر 1395,
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران است. |طراحی و توسعه:امیرحسین ستوده بیدختی|