تبلیغات
وبلاگ انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران - مطالب آذر 1395

درحال مشاهده: وبلاگ انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران - مطالب آذر 1395


ادعونی
اهدای خون
موسسه محک
اهداء عضو

4 نقش مدیریتی

دوشنبه 29 آذر 1395
11:35
امیرحسین ستوده بیدختی
4 نقش مدیریتی

    تولید کننده (Producer): شخصی که نقش تولید کننده را دارد، در نهایت مسئول کالاها یا خدماتی است که ارائه می کنید. او مسئول دستیابی به اهداف و مقاصد، و حصول اطمینان از اینکه محصول نهایی، نتایج مورد انتظار را برآورده می سازد، می باشد.
    تولید کننده ها اغلب سریع کار می کنند و تمایل دارند که بر نتیجه نهایی تمرکز کنند. آنها سختکوشند و کارها را انجام می دهند.

    سرپرست (Administrator): سرپرستان بر چگونگی انجام وظایف تمرکز می کنند. آنها به قوانین و سیاست هایی که به عملکرد تیم یا سازمان شما کمک می کند، علاقه مندند؛ غالباً بسیار تحلیلگرند؛ و بر تضمین اینکه افراد رویه ها را به درستی دنبال می کنند، توجه دارند. آنها معمولاً برای حل مسئله و تصمیم گیری، رویکردی آهسته و ساختیافته اتخاذ می نمایند.
    سازمان ها اغلب برای توسعه فرآیندها و سیستم هایی که باعث می شود همه افراد به طور کارآمد و مؤثر کار کنند، به سرپرستان وابسته اند.
    این افراد معمولاً در حسابداری یا سایر بخش های فرآیندگرا کار می کنند.

    پیشگام (Enterpreneur): پیشگامان پر از ایده اند. هر چیز ممکنی برای آنها الهام بخش است و این قریحه به آنها اعطا شده که بتوانند چشم اندازی مشترک از آینده بسازند، چیزهایی را ببینند که دیگران نمی توانند ببینند، و ریسک های حساب شده را بپذیرند.
    سازمان ها برای به دست آوردن ایده های بزرگی که به آنها امکان می دهد برتری استراتژیک خود را حفظ کنند و به بازارهای جدید وارد شوند، به افراد پیشگام وابسته اند. سازمان ها برای کشف فرصت ها و تهدیدها، و کمک به دیگران در پاسخگویی به تغییرات نیز به این افراد تکیه دارند. پیشگامان معمولاً می توانند برای حل مسائل و تصمیم گیری ها رویکردی بدون ساختار در پیش گیرند، و تمایل دارند بیشتر بر چشم اندازی جهانی تمرکز کنند تا بر چشم اندازهای محلی.
    آنها اغلب می توانند در نقش های رهبری ارشد یا بازاریابی یا تیم های تحقیق و توسعه باشند.

    هماهنگ کننده (Integrator): هماهنگ کننده ها "قلب" یک تیم یا سازمان هستند. آنها در گرد هم آوردن افراد و حفظ هماهنگی در درون یک گروه، استادند. آنها می توانند در حل مسائل به رویکردی بدون ساختار تکیه کنند، و از آنجا که بر فرآیند تمرکز دارند نه بر نتیجه نهایی، مایلند آهسته و روشمند کار کنند.
    این افراد دارای درجه بالایی از هوش هیجانی و همدلی هستند. آنها غالباً با مهربانی دیگران را هدایت می کنند، می دانند چگونه در درون یک تیم اعتماد و احترام ایجاد کنند، و همواره برای کمک به همکاران خود وقت دارند.
    هماهنگ کننده ها در ساختن فرهنگ سازمانی، خصوصاً در مراحل اولیه آن، می توانند نقشی کلیدی داشته باشند.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management



ارسال شده در:

مدل سه مؤلفه ای تعهد

دوشنبه 29 آذر 1395
11:34
امیرحسین ستوده بیدختی
مدل سه مؤلفه ای تعهد

جان مایر و ناتالی آلن مدل سه مؤلفه ای تعهد را ارائه دادند و در سال 1991 آنرا در "نقد و بررسی مدیریت منابع انسانی" منتشر ساختند.
این مدل، سه نوع از تعهد را تعریف می کند که عبارتند از:

    علاقه نسبت به شغل شما (تعهد عاطفی)
    ترس از دست دادن (تعهد مداوم)
    احساس وظیفه نسبت به ماندن (تعهد هنجاری)

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


شما می توانید با استفاده از این مدل به افرادتان کمک کنید تا تعهد عاطفی بیشتری را تجربه کنند، و در عین حال اطمینان حاصل کنید که از تعهدهای مداوم و هنجاری برای وابسته نگه داشتن افراد به تیم یا سازمانتان سوء استفاده نمی کنید.
اگر شما انرژی خود را برای رشد تعهد عاطفی به کار ببرید، تیم شما بهترین عملکرد را خواهد داشت و به پیشرفت و موفقیت خواهد رسید.


ارسال شده در:

قدرتمندترین زنان در عرصه IT

دوشنبه 29 آذر 1395
11:31
امیرحسین ستوده بیدختی
قدرتمندترین زنان در عرصه IT

    مگ وایتمن، مدیر عامل HP: وایتمن حدود سه سال است که به عنوان مدیر عامل شرکت HP منصوب و معرفی شده است. وی در حالی به عنوان پنجمین زن برتر حوزه IT معرفی می شود که پیش از این نیز عنوان بیستمین زن ثروتمند دنیا را از آن خود کرده بود. در زمانی که وی مدیریت HP را پذیرفت، سهام این شرکت سیر نزولی را طی می کرد، اما این کمپانی با ورود وایتمن توانست دوران متفاوتی را تجربه کند و شاخص سهام آن نیز روز به روز افزایش یابد.

    ماریسا مایر، مدیر عامل یاهو: مایر 39 ساله حدود دو سال است که به عنوان مدیر عامل یاهو منصوب گردیده است. وی در حالی به عنوان یکی از پنج زن برتر سال 2014 میلادی معرفی شده است که در رتبه بندی مجله فوربز، هجدهمین زن مشهور و ثروتمند دنیا نیز لقب گرفته بود. وی یکی از جوانترین مدیران تکنولوژی است.

    سوزان ووجسکی، گوگل: در پس تمامی تبلیغات شرکت گوگل می توان رد پایی از ووجسکی یافت. وی همان شخصی است که گاراژش را به سرگی برین و لری پیج اجاره داد تا بتوانند فعالیت های خود را انجام دهند. او در حالی به عنوان سومین زن برتر حوزه IT در سال 2014 معرفی می شود که عنوان دوازدهمین زن ثروتمند دنیا را نیز از آن خود کرده بود.

    ویرجینیا رومتی، IBM: او که اغلب با نام جینی رومتی خطاب می شود، اولین مدیر عامل زنی است که در شرکت IBM منصوب شد. رومتی توانست رتبه دوم موفق ترین زن حوزه IT در سال 2014 را به خود اختصاص دهد و این موضوع در حالی است که وی مقام دهمین زن ثروتمند دنیا را نیز از آن خود کرده بود.

    شرلی سندبرگ، فیس بوک: شرلی سندبرگ، اولین و برترین زن حوزه IT در سال 2014 میلادی لقب گرفته است. سندبرگ از سال 2008 میلادی به عنوان مدیر بخش عملیات وارد شرکت فیس بوک شد، اما بعد از مدتی به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره فیس بوک انتخاب شد. وی نهمین زن ثروتمند دنیا معرفی شده است.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


(منبع: خبرنامه شرکت آسیاتک)
ارسال شده در:

نحوه خواندن لوح زندگی

دوشنبه 29 آذر 1395
11:30
امیرحسین ستوده بیدختی
نحوه خواندن لوح زندگی

مرد ثروتمندی که زن و فرزند نداشت، به پایان زندگیش رسیده بود. کاغذ و قلمی برداشت تا وصیت نامه خود را بنویسد. او نوشت:" تمام اموالم را برای خواهرم می گذارم نه برای برادرزاده ام هرگز به خیاط هیچ برای فقیران." اما اجل به او فرصت نداد تا نوشته اش را کامل کند و انرا نقطه گذاری نماید. پس تکلیف آن همه ثروت چه می شد؟
برادرزاده او تصمیم گرفت وصیت نامه را اینگونه تغییر دهد: " تمام اموالم را برای خواهرم می گذارم؟ نه! برای برادرزاده ام. هرگز به خیاط. هیچ برای فقیران."
خواهر او که موافق نبود، آنرا اینگونه نقطه گذاری کرد: "تمام اموالم را برای خواهرم می گذارم، نه برای برادرزاده ام. هرگز به خیاط. هیچ برای فقیران."
خیاط مخصوصش هم یک کپی از وصیت نامه را پیدا کرد و ان را به روش خودش نقطه گذاری کرد: "تمام اموالم را برای خواهرم می گذارم؟ نه! برای برادرزاده ام؟ هرگز! به خیاط. هیچ برای فقیران."
پس از شنیدن این ماجرا، فقیران شهر همگی جمع شدند تا آنها هم نظر خود را اعلام کنند: " تمام اموالم را برای خواهرم می گذارم؟ نه! برای برادرزاده ام؟ هرگز! به خیاط؟ هیچ! برای فقیران."

نتیجه: به واقع زندگی نیز چنین است. خداوند نسخه ای از هستی و زندگی به ما می دهد که در آن هیچ نقطه و ویرگولی نیست و ما باید با عملکرد و روش خودمان آنرا نقطه گذاری کنیم و بخوانیم. از زمان تولد تا مرگ، تمام نقطه گذاری ها دست ماست. به یاد داشته باشیم که فارغ از هرگونه باور و تفکری نسبت به هستی و زندگی، از علامت تعجب تولد تا علامت سوال مرگ، همه چیز بستگی به روش نقطه گذاری ما دارد.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management



ارسال شده در:

کیسه خود را با چه پر می کنید؟

دوشنبه 29 آذر 1395
11:29
امیرحسین ستوده بیدختی
کیسه خود را با چه پر می کنید؟

روزی از روزها پادشاهی سه وزیرش را فراخواند و به آنان دستور داد کاری را که می گوید، انجام دهند. از هر وزیر خواست تا کیسه ای برداشته، به باغ قصر برود و آنرا برای پادشاه با میوه ها و محصولات تازه پر کند. همچنین از آنان خواست که در این کار از هیچکس کمکی نگیرند و آنرا به شخص دیگری واگذار نکنند. وزرا که از دستور شاه تعجب کرده بودند، هر کدام کیسه ای برداشته، به سوی باغ به راه افتادند.
وزیر اول که به دنبال راضی کردن شاه بود، بهترین میوه ها و باکیفیت ترین محصولات را جمع آوری می کرد و پیوسته بهترین را انتخاب می نمود تا اینکه کیسه اش پر شد.
وزیر دوم با خود فکر کرد که شاه این میوه ها را برای خود نمی خواهد و احتیاجی به آنها ندارد و درون کیسه را نیز نگاه نمی کند. پس با تنبلی و اهمال، شروع به جمع کردن کرد. او خوب و بد را از هم جدا نمی کرد تا اینکه کیسه اش از میوه ها پر شد.
وزیر سوم که اعتقاد داشت شاه به محتویات این کیسه اصلاً اهمیتی نمی دهد، کیسه را با علف و برگ درخت و خاشاک پر کرد.
روز بعد پادشاه دستور داد که وزیران را به همراه کیسه هایی که پر کرده اند، بیاورند. وقتی وزیران نزد شاه آمدند به سربازانش دستور داد سه وزیر را گرفته، هر کدام را جداگانه با کیسه اش به مدت سه ماه زندانی کنند!

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


(منبع: سایت راهکار مدیریت)
ارسال شده در:

پیامدهای اختلاف در پروژه

دوشنبه 29 آذر 1395
11:28
امیرحسین ستوده بیدختی
پیامدهای اختلاف در پروژه

صرف نظر از اینكه در طرح و نتیجه دعاوی بین كارفرما و پیمانكار، كدامیك از طرفین برنده می شوند، آنچه مهم است انجام به موقع و با كیفیت و با قیمت مناسب پروژه است. در این خصوص باید سعی شود تا پیمانكار، كارفرما و تمامی ذینفعان پروژه، با یکدیگر تعاملی شفاف و منطقی داشته باشند و با نگرشی سیستمی، به منافع كل پروژه و به استقرار رابطه برد- برد بیندیشند، چرا که بروز اختلاف، منجر به موارد زیر خواهد گردید:

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


    از دست دادن زمان مفید كاری
    تصمیم گیری های غلط
    از دست دادن نیروها و سلامتی آنها و بروز استرس در آنها
    پایین آمدن كیفیت كار
    پرداخت هزینه های اضافی به دلیل ایجاد كمیته هایی جهت بررسی اختلافات
    عوض شدن فضای فكری طرفین قرارداد
    كاهش انگیزه های كاركنان به دلیل از دست دادن مزایا و تخریب اخلاق حرفه ای آنها
    تخریب روابط برون سازمانی و درون سازمانی
    از دست دادن فرصت ها
    افزایش هزینه ها، عدم اعتماد كارفرمایان و از دست دادن سایر فرصتهای كاری، در صورت کشیده شدن موضوع به مراجع قانونی







ارسال شده در:

تقسیم بندی RFM، شناسایی مشتریان ارزشمند

دوشنبه 29 آذر 1395
11:26
امیرحسین ستوده بیدختی
تقسیم بندی RFM، شناسایی مشتریان ارزشمند

هر کسب و کار موفقی تلاش می کند تا بیشترین تعداد مشتریان خوب را به دست آورد. یکی از راه های درک بهتر بازار، استفاده از تقسیم بندی RFM است. تقسیم بندی RFM بر اساس این باور استوار است که با توجه به اقدامات گذشته مشتریان، می توان رفتار آینده آنها را پیش بینی کرد. این تقسیم بندی، تازگی، تکرار، و ارزش پولی مشتریان را بررسی می کند:

    تازگی: آخرین خرید مشتری کِی بوده است؟ کسی که کالا یا خدمات شما را طی هفته، ماه یا فصل گذشته خریداری کرده است، نسبت به کسی که بیش از یک سال است که از شما هیچ خریدی نکرده، با احتمال بسیار بالاتری باز هم مشتری شما خواهد بود.

    تکرار: مشتری، هر چند وقت یک بار از شما خرید می کند؟ کسی که چند بار در سال از شما خرید می کند، یکی از طرفداران شماست و به احتمال زیاد باز هم از شما خرید خواهد کرد.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


    ارزش پولی: مشتری، چه مقدار پول خرج می کند؟ کسی که خدمات گرانتر شما را انتخاب می کند یا هر بار اقلام زیادی را سفارش می دهد، نسبت به کسی که به دنبال گزینه های ارزانتر می گردد، ارزش پولی بیشتری برای کسب و کار شما خواهد داشت.
ارسال شده در:

10 گام برای پربارتر شدن روزهای شما

دوشنبه 29 آذر 1395
11:25
امیرحسین ستوده بیدختی
10 گام برای پربارتر شدن روزهای شما

    هر جمعه شب، نقشه هفته پیشِ رو را ترسیم کنید. به آنچه که (با توجه به اهداف کل سال و اهداف هر ماه) باید در طی هفته به انجام برسانید، ساختار و نظم بدهید. در غیر این صورت، کارهای فوری، کارهای مهم را کنار خواهد زد.
    فعالانه زمان کارها را محدود کنید تا جلسات و قرارهای ملاقات، فرصت انجام برخی از وظایف خاص و مهم (مانند "نوشتن پروپوزال های جدید" یا "بررسی و تصویب موضوعات بازاریابی") را از شما نگیرد.
    با تخصیص زمان مناسب به فعالیت ها، برای خود یک To-Do-List واقع بینانه تنظیم کنید.
    مدت زمان پیش فرض برای جلسات را 30 دقیقه در نظر بگیرید.
    برای حفظ تمرکز، از انجام چند کار به طور همزمان بپرهیزید.
    برای زمان های بی استفاده خود نیز برنامه ریزی کنید و کارهایی را که می توانید، به آن زمان ها تخصیص دهید- مثلاً انجام مکالمات تلفنی در طی مسیر رفتن به محل کار، یا دانلود مقالات و مطالب در زمان انتظار در فرودگاه.
    ثبت کنید که برای هر کاری چقدر زمان صرف می کنید. این کار به شما کمک می کند تا دریابید وقتتان کجاها تلف می شود.
    مراقب اوقات ناهار خود باشید. در این فاصله زمانی مجبور نیستید کار کنید، اما می توانید ترتیبی بدهید که این زمان نیز برایتان مفید و سودمند باشد.
    هنگامی که در کنار خانواده هستید، کار را کاملاً تعطیل کنید (نه تلفن، نه ایمیل، ...).
    روز خود را درست آغاز کنید. کمی ورزش و خوردن صبحانه همراه با خانواده می تواند انرژی و کارآیی شما را برای کل روز حفظ کند.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management



ارسال شده در:

مهارت های لازم برای یک مرشد

دوشنبه 29 آذر 1395
11:24
امیرحسین ستوده بیدختی
مهارت های لازم برای یک مرشد

برای آنکه یک مرشد خوب باشید، به مهارت هایی مشابه مهارت های یک مربی نیاز دارید، با یک تفاوت بزرگ- باید تجربه ای در ارتباط با وضعیت شاگرد خود داشته باشید. این تجربه می تواند یک تجربه فنی، یک تجربه مدیریتی، یا فقط یک تجربه زندگی باشد. برای آنکه یک مرشد مؤثر باشید، لازم است:

    تمایل به کمک داشته باشید و بخواهید وقت خود را برای کمک به فردی دیگر صرف کنید.
    برای ادامه رشد و توسعه خود، انگیزه داشته باشید. برای کمک به پیشرفت دیگران، باید برای رشد خود نیز ارزش قائل باشید.
    دارای اعتماد به نفس و شیوه ای مطمئن باشید. باید بتوانید شاگردان خود را به شیوه ای بدون تهدید به چالش بکشید، و به آنها کمک کنید تا وضعیت را از دیدگاهی جدید بنگرند.
    پرسش های درست مطرح کنید تا شاگردتان به تفکر وادار شود.
    فعالانه گوش کنید. آنچه را که شاگردتان می گوید با دقت پردازش کنید، به زبان رفتاری او توجه داشته باشید، ارتباط چشمی را حفظ کنید، و ببینید بحث در مورد چه موضوعاتی برای او دشوار است.
    فیدبک بدهید- به اینگونه که دقیقاً آنچه را که شنیده اید، خلاصه نمایید و همچنین چیزها را به گونه ای تفسیر کنید که به ارزش شاگردتان بیفزاید.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management



ارسال شده در:
برچسب ها:مهارت ،مهارت مرشد ،مرشد ،

PTSD و نشانه های آن در محیط کار

دوشنبه 29 آذر 1395
11:22
امیرحسین ستوده بیدختی
PTSD و نشانه های آن در محیط کار

PTSD یک بیماری جدی است که پس از آنکه شخصی یک رویداد تلخ را تجربه کند یا شاهد آن باشد، ممکن است بروز کند. بر اساس آمار مرکز ملی PTSDی آمریکا، 7 تا 8 درصد مردم آمریکا در طی عمر خود از این بیماری رنج می برند و سالانه 5 میلیون و 200 هزار نفر از بزرگسالان آمریکایی را تحت تأثیر قرار می دهد.
ناراحتی پس از هر نوع ضربه روحی، امری طبیعی است، اما افراد مبتلا به PTSD ممکن است از افسردگی، اضطراب، یا پریشانی شدید رنج ببرند. علائم این بیماری می تواند بلافاصله پس از ضربه روحی نمایان شود، یا بعد از ماه ها یا سال ها ظاهر گردد.
افراد مبتلا به این وضعیت، ممکن است نشانه های مختلفی را در محل کار از خود بروز دهند. برخی از شایع ترین این نشانه ها عبارتند از:

    مشکلات حافظه و دشواری در به خاطر سپردن اطلاعات
    عدم تمرکز در انجام وظایف
    ترس و اضطراب
    مشکلات فیزیکی
    روابط ضعیف با همکاران
    واکنش بی دلیل نسبت به موقعیت هایی که خاطرات آنها را زنده می کند
    عدم حضور در محل کار
    مشکل در بیدار ماندن
    حملات اضطراب و ترس ناگهانی

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


کلید مدیریت افراد مبتلا به PTSD ارتباطات خوب است. به آنها امتیازات مناسبی بدهید تا استرس و اضطرابشان در محل کار کاهش یابد. هر گونه مشکل را بلافاصله برطرف کنید و به سایر اعضای تیمتان آموزش بدهید تا بیشتر آنها را درک کنند.
ارسال شده در:

اندازه گیری وفاداری مشتریان، تنها با یک پرسش

دوشنبه 29 آذر 1395
11:21
امیرحسین ستوده بیدختی
اندازه گیری وفاداری مشتریان، تنها با یک پرسش

در سال 2003 میلادی Fredrick Reichheld ابزاری به نام NPS را در یکی از مقالات خود مطرح و ارائه کرد (NPS مخفف Net Promoter Score است). این ابزار از یک پرسش ساده استفاده می کند- "چقدر احتمال دارد که شما کالا یا خدمات ما را به دوستان و همکاران خود توصیه کنید؟"- تا وفاداری مشتریان را اندازه گیری نماید و این را به سودآوری و رشد سازمان مرتبط سازد.
برای استفاده از NPS در سازمان خود، مراحل زیر را دنبال کنید:

    بررسی مشتریان: در مرحله اول، از مشتریان خود بپرسید که چقدر احتمال دارد کالاها یا خدمات شما را به دوستان و همکارانشان توصیه کنند. از آنها بخواهید که در مقیاس 1 تا 10 به این پرسش پاسخ دهند (1 برای عدم احتمال توصیه و 10 برای بیشترین میزان احتمال).

    محاسبه NPS سازمان شما: پس از پایان نظرسنجی، با کم کردن درصد مخالفان از درصد مروجان، NPS سازمان خود را محاسبه کنید. اگر NPS شما پایین بود، دلسرد نشوید. NPS بسیاری از سازمان ها 5+ یا 10+ است، و فقط امتیاز تعداد اندکی از سازمان ها 75+ یا بالاتر می باشد. امتیاز برخی از سازمان ها هم منفی است- که نشان دهنده یک نیاز جدی برای بهبود می باشد.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


    ایجاد بهبود: اگر NPS شما از میزان دلخواهتان کمتر است، اقداماتی در جهت بهبود آن انجام دهید. ابتدا به پاسخ های مخالفان توجه کنید. چرا آنها چنین امتیازی به شما داده اند؟ ممکن است پاسخ های آنها به یک گلوگاه، یک فرآیند ناقص، کیفیت ضعیف محصول، یا یک سیاست منسوخ که هنوز در سازمان شما جاری است، اشاره داشته باشد. همچنین می توانید از دیدگاه مشتریان به سازمان خود نگاه کنید و دریابید که چرا از سازمان شما راضی نیستند. نقاط ضعف را ریشه یابی و برطرف نمایید.


ارسال شده در:

مدیریت مراقبان

دوشنبه 29 آذر 1395
11:20
امیرحسین ستوده بیدختی
مدیریت مراقبان

امروزه کارکنان به "نسل ساندویچی" تبدیل شده اند، زیرا در این میانه گیر افتاده اند که هم باید از فرزندان یا نوه هایشان مراقبت کنند و هم از والدینشان. با مسن تر شدن افراد جامعه، مراقبت "ساندویچی" به طور فزاینده ای گسترش می یابد و مسئولیت افراد را بیشتر می کند. این امر منجر به تنش های جدی می شود که می تواند توانایی عملکرد کل اعضای تیم شما را تحت تأثیر قرار دهد. مهم آن است که فعالانه این افراد مراقب را تشویق کنید تا میان کار و زندگی خود تعادل برقرار کنند. بدین منظور می توانید:

    همدلی خود را به آنها نشان دهید و سایر منابع کمک را به ایشان متذکر شوید.
    در مورد نقش ها و ساعت های کاری تمامی اعضای تیم، خلاقانه عمل کنید.
    استانداردهای عملکرد مراقبان و غیرمراقبان را یکسان در نظر بگیرید.
    توجه زیادی به وقایع و شرح وظایف افراد داشته باشید.
    همکاران را تشویق کنید که از فرضیات منفی دست بردارند.
    مشارکت کارکنان حامی را به رسمیت بشناسید.
    تیم را برای موارد غیرمنتظره، آماده کنید.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


تمامی اینها راه هایی است برای ایجاد یک محیط کار فراگیر، سالم، و دارای بهره وری بالا. 
ارسال شده در:

بیشتر ورزش کنید

دوشنبه 29 آذر 1395
11:18
امیرحسین ستوده بیدختی
بیشتر ورزش کنید

ثابت شده است که ورزش به کاهش استرس و افسردگی، افزایش سطح انرژی، بهبود سلامت کلی، افزایش خواب بهتر، و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. این بدان معناست که ورزش باعث می شود بتوانیم بهتر روی کار خود تمرکز کنیم، انرژی بیشتری برای رسیدن به اهداف خود داشته باشیم، و کمتر بیمار شویم.
برای گنجاندن ورزش در برنامه زمانبندی خود، راه های ساده ای را جستجو کنید که فعالیت بدنی شما را افزایش دهد؛ مثلاً:

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


    یک ساعت زودتر بیدار شوید و از این فرصت برای پیاده روی، دویدن، تمرینات یوگا، یا رفتن به باشگاه ورزشی استفاده کنید.
    بخشی از وقت ناهار خود را به پیاده روی سریع در پارک یا حتی در اطراف ساختمان محل کارتان اختصاص دهید.
    به جای استفاده ازآسانسور، از پله ها بالا بروید (حتی فقط چند طبقه).
    اتومبیل خود را کمی دورتر پارک کنید و چند قدمی تا مقصد راه بروید.
    اگر محل زندگی و کارتان به یکدیگر نزدیک است، پیاده یا با دوچرخه به محل کارتان رفت و آمد کنید. اگر از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنید، یکی دو ایستگاه زودتر پیاده شوید و بقیه راه را پیاده بروید.
    هر جا امکان دارد، بایستید (تا کالری بیشتری بسوزانید)؛ مثلاً هنگام صحبت با همکاران یا مشتریان.


ارسال شده در:
برچسب ها:ورزش ،مدیریت ،

درک ویژگی های کیفیت برای محصولات و خدمات

دوشنبه 29 آذر 1395
11:18
امیرحسین ستوده بیدختی
درک ویژگی های کیفیت برای محصولات و خدمات

مدیریت کیفیت، به این معناست که انتظارات مشتریان خود را در ارتباط با کیفیت درک کنید و برای برآورده کردن این انتظارات، برنامه ای تهیه نمایید. تعریف کیفیت محصول یا خدمت در سطح بالا، دشوار است، زیرا کلمه "کیفیت" دارای ابهام بوده، برای افراد مختلف، معانی متفاوتی دارد. شما باید وقت صرف کنید تا ویژگی های پایین ترین سطح کیفیت را برای هر خدمت یا قلم قابل تحویل خاص، تعریف نمایید.
اگر می خواهید مطمئن شوید که یک محصول یا خدمت، انتظارات مشتریان را از لحاظ کیفیت برآورده می سازد، باید ویژگی های اساسی کیفیت را درک کنید. مثلاً در مورد کیفیت محصول، محصول باید:

    قابل اطمینان باشد.
    استفاده از آن آسان باشد.
    به آسانی بتوان پس از استفاده، آنرا نگهداری کرد.
    در زمان نیاز در دسترس باشد.
    برای نیازهای بعدی، انعطاف پذیر باشد.
    ارزش پول هزینه شده برای آنرا داشته باشد.
    بخوبی مستند شده باشد.
    عیوب آن به حداقل رسیده باشد.
    مدت زمان پاسخگویی آن مناسب باشد.

در مورد کیفیت خدمات، افراد ارائه دهنده خدمات باید دارای ویژگی های زیر باشند:

    پاسخگو
    صالح
    مؤدب
    دارای توانایی خوب در ارتباطات
    معتبر
    دارای آگاهی نسبت به مشتریان
    قابل اطمینان

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


این ویژگی ها هنوز هم مبهمند، اما اکنون می دانید که بررسی جزئیات بیشتر را در چه جهتی باید انجام دهید.

ارسال شده در:

مراحل اصلی برای بستن رسمی پروژه

دوشنبه 29 آذر 1395
11:18
امیرحسین ستوده بیدختی
مراحل اصلی برای بستن رسمی پروژه

برای بستن رسمی پروژه، لازم است هنگامی که آنرا آغاز می کنید، مطمئن شوید که فعالیت ها، زمان و بودجه را لحاظ کرده اید؛ چه پروژه موفق باشد، چه نباشد. در واقع، حتی اگر پروژه شما لغو شود، باز هم باید طی یک فرآیند رسمی آنرا ببندید. مراحلی که باید دنبال شود، عبارتند از:

    تأیید تکمیل پروژه: ابتدا باید تأیید شود که پروژه برای بستن آماده است. شما باید از قبل تعریف کرده باشید که معیار تکمیل پروژه چیست، مثلاً: برآورده شدن تمامی اهداف پروژه، یا تأیید رسمی تمامی اقلام قابل تحویل، و یا معیاری دیگر.

    انجام اقدامات بستن پروژه: اکنون که آمادگی پروژه برای بسته شدن را به تأیید رسانده اید، آماده اید تا اقدامات لازم برای بستن پروژه را انجام دهید. این اقدامات، مواردی هستند مانند:
        آغاز بهره برداری از اقلام قابل تحویل
        تحویل مستندات پشتیبانی به بخش یا واحد مربوطه
        تخصیص منابع به فعالیت های دیگر
        بایگانی کردن مدارک پروژه
        مختومه اعلام کردن قراردادها
        برگزاری جلسه نتیجه گیری از پروژه و مستند کردن درس های آموخته شده از پروژه

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management



ارسال شده در:

وبلاگ انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران - مطالب آذر 1395


وبلاگ انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران - مطالب آذر 1395,
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران است. |طراحی و توسعه:امیرحسین ستوده بیدختی|