تبلیغات
وبلاگ انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران - مطالب آذر 1395

درحال مشاهده: وبلاگ انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران - مطالب آذر 1395


موسسه محک
اهداء عضو

استفاده مؤثر از ایمیل

سه شنبه 30 آذر 1395
10:10
امیرحسین ستوده بیدختی
استفاده مؤثر از ایمیل

بسیاری از ما بخش قابل توجهی از روز خود را صرف خواندن و نوشتن ایمیل می کنیم؛ اما اگر دقت نکنیم، پیام هایی که ارسال می کنیم می تواند برای دیگران گیج کننده باشد.
برای نوشتن ایمیل های مؤثر، ابتدا از خود بپرسید که آیا اصلاً در اینجا ارسال ایمیل ضرورتی دارد. گاهی اوقات بهتر است گوشی تلفن را بردارید و پیام خود را تلفنی منتقل نمایید.
ایمیل های خود را مختصر و مفید بنویسید و دقیقاً به موضوع مورد نظر اشاره کنید. ایمیل ها را فقط برای افرادی ارسال کنید که واقعاً لازم است آنها را ببینند و آنچه را که می خواهید گیرنده انجام دهد، به طور شفاف متذکر شوید.
به یاد داشته باشید که ایمیل ها بازتابی از تخصص، ارزش ها، و توجه شما به جزئیات هستند. سعی کنید تصور کنید که دیگران پیام های شما را چگونه تفسیر می کنند. ادب را رعایت کنید و همواره قبل از ارسال ایمیل، آنرا مرور و در صورت نیاز، ویرایش نمایید.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management



ارسال شده در:

7 گام برای ارزیابی اینکه آیا پروژه در مسیر خود قرار دارد یا خیر

سه شنبه 30 آذر 1395
10:09
امیرحسین ستوده بیدختی
7 گام برای ارزیابی اینکه آیا پروژه در مسیر خود قرار دارد یا خیر

    حسابرس، مدیر پروژه و سایر ذی نفعان را از ممیزی پیشِ رو آگاه ساخته، زمان و مکان مناسبی برای آن تعیین می کند.
    حسابرس ممکن است اطلاعات خاصی را درخواست کند؛ و ممکن است از مدیر پروژه بخواهد که برای بحث در مورد جنبه های خاصی از پروژه، آمادگی داشته باشد.
    در اولین جلسه، حسابرس پرسش های مناسبی را مطرح می کند تا مطمئن شود که پروژه در مسیر خود قرار دارد. اگر در بعضی از موارد، اینگونه نباشد آنها را متذکر می شود.
    اگر پروژه، بزرگ یا پیچیده باشد، ممکن است حسابرس نیاز داشته باشد که تجزیه و تحلیل های پیگیرانه بیشتری انجام دهد؛ که شامل جلسه با سایر اعضای تیم و کارفرمایان، و بررسی مستندات بیشتر می باشد.
    حسابرس، وضعیت پروژه و فرآیندهای مورد استفاده در آنرا در مقایسه با راهکارهای برتر، مکتوب می نماید. اگر سازمان برای مدیریت پروژه ها استانداردها و سیاست هایی داشته باشد، حسابرس تعیین می کند که آیا این استانداردها و سیاست ها در پروژه مورد بررسی، رعایت شده است یا خیر. همچنین پیشنهاداتی را برای مدیریت مؤثرتر و فعالتر پروژه ارائه می دهد.
    حسابرس و مدیر پروژه مجدداً با یکدیگر جلسه می گذارند تا به نتایجی فراتر از یافته های اولیه دست یابند. حسابرس، کاستی های مدیریت پروژه را تشریح می کند و پیشنهاداتی برای تغییر ارائه می دهد. این بازنگری، فرصتی را برای مدیر پروژه فراهم می سازد تا در صورت لزوم، کاستی های ذکر شده را رد کند و به آنها پاسخ دهد.
    حسابرس، گزارش نهایی یافته ها و پیشنهادات را منتشر می کند. مدیر پروژه هم می تواند یک پاسخ رسمی به ممیزی، منتشر نماید. در این پاسخ رسمی، مدیر پروژه می تواند موارد را بپذیرد و برای اجرای آنها برنامه بدهد.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management



ارسال شده در:
برچسب ها:پروژه ،مسیر پروژه ،

توجه به تفاوت های فرهنگی

سه شنبه 30 آذر 1395
10:08
امیرحسین ستوده بیدختی
توجه به تفاوت های فرهنگی

فرهنگ، به باورها و آداب و رسوم یک گروه خاص، قومیت یا ملیت، اشاره دارد. فرهنگ شامل ارزش ها، انتظارات، هنجارهای اجتماعی، و قوانین و مقررات می باشد و بر شیوه پردازش اطلاعات و درک شما از جهان، اثر می گذارد.
چه سرگرم پذیرایی از یک مشتری یا کارفرمای خارجی باشید، چه هدایت یک تیم شامل افرادی از فرهنگ های مختلف را بر عهده داشته باشید، و چه در خارج از کشور مشغول به کار باشید، آگاهی از تفاوت های فرهنگی، یک مهارت مهم به شمار می رود.
در بسیاری از کشورها، غذا نقش مهمی ایفا می کند. بنابراین بسیار مفید است که بیاموزید در هنگام غذا خوردن چه تفاوت های فرهنگیی را باید در نظر بگیرید و رعایت کنید. قبل از سفر به یک کشور جدید، ببینید ارزش ها و انتظارات آنها در ارتباط با غذا و آداب غذا خوردن چیست. میزبان یا همکاران شما به رفتارتان توجه خواهند داشت، و این به تقویت شهرت شما، به وجود آمدن اعتماد و ایجاد فرصت هایی برای شما و سازمانتان کمک خواهد کرد.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management



ارسال شده در:

مدل تصمیم Vroom-Yetton-Jago

سه شنبه 30 آذر 1395
10:07
امیرحسین ستوده بیدختی
مدل تصمیم Vroom-Yetton-Jago

اتخاذ تصمیمات خوب، یکی از وظایف اصلی رهبری است. بخشی از این کار، تعیین مؤثرترین و کارآمدترین شیوه رسیدن به این تصمیمات است. فرض اساسی در مدل تصمیم گیری Vroom-Yetton-Jago آن است که هیچیک از سبک های رهبری یا فرآیندهای تصمیم گیری، متناسب با تمامی شرایط نیست.
با تجزیه و تحلیل وضعیت و ارزیابی مسئله بر اساس محدودیت زمانی، میزان همکاری تیم، و کیفیت تصمیم، می توان نتیجه گیری کرد که کدام سبک بیشترین تناسب را با وضعیت موجود دارد. این مدل، یک رویکرد بسیار منطقی را تعریف می کند برای تعیین اینکه چه سبکی برای مدیران و رهبرانی که سعی دارند میان مزایای مدیریت مشارکتی و نیازهای تصمیم گیری مؤثر، تعادل برقرار کنند، مناسبتر و مفیدتر است.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management



ارسال شده در:

اعتماد، یک کابل فولادی

سه شنبه 30 آذر 1395
10:06
امیرحسین ستوده بیدختی
اعتماد، یک کابل فولادی

در دهه 1960 تحقیقاتی بر روی کودکان 4 ساله انجام شد که تأخیر در لذت را بررسی می کرد. در آن تحقیق، کودکان را یک به یک در مقابل یک شیرینی می نشاندند و محقق به آنها می گفت که می توانند همان موقع شیرینی را بخورند، اما اگر صبر کنند تا او پیامی را برساند و بازگردد، یک شیرینی دیگر هم دریافت خواهند کرد. بعضی از بچه ها ظرف چند ثانیه شیرینی را خوردند، اما بعضی دیگر تا 20 دقیقه صبر کردند تا محقق بازگردد. 14 سال بعد، محققان دریافتند که بچه هایی که لذت خوردن شیرینی را به تأخیر انداخته بودند، بسیار قابل اعتمادتر، بسیار قابل اتکاتر، بیشتر متکی به خود و دارای اعتماد به نفس بالاتر، نسبت به بچه هایی بودند که خواسته خود را کنترل نکرده بودند.
اعتماد تا حد زیادی یک عمل هیجانی است که بسیار شکننده است و مانند پوست تخم مرغ، یک لغزش می تواند آنرا خرد کند. اینکه از نظر فیزیولوژیکی در مغز انسان چه رخ می دهد که باعث ایجاد یا از بین رفتن اعتماد می شود، بحث گسترده ای است که در اینجا نمی توانیم به آن بپردازیم، اما به چند نکته برای مدیریت اعتماد اشاره می کنیم:

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


    ببینید در ارتباطاتتان چقدر از "من" به جای "ما" استفاده می کنید.
    به وعده های خود به عنوان یک بدهی پرداخت نشده نگاه کنید.
    موضوعات مهم را بارها تکرار کنید. حدود 60 درصد افراد باید چیزی را 3 تا 5 بار بشنوند تا باور کنند.
    آنچه بدان شهرت می یابید، همانند یک نام تجاری (brand) است. نام تجاری خود را که اعتبار شماست، مدیریت کنید.
    سعی کنید در سازمان خود به عنوان یک فرد راستگو شناخته شوید.
    اعتماد مشتریان خود را جلب کنید.
    با آنکه دشوار است، سعی کنید بیشتر با افرادتان تماس رو در رو داشته باشید؛ و اگر یک تیم مجازی را رهبری می کنید، تماس تلفنی با آنها را افزایش دهید.
    حالات روحی خود را مدیریت کنید. قابل پیش بینی بودن، باعث ایجاد اعتماد می شود.
    وقایع شرکت را برای همه یکسان تعریف کنید و در ادعاهای خود از مبالغه کردن بپرهیزید.
    ببینید آیا افرادتان در مقابل شما احساس امنیت می کنند یا از شما می ترسند. ترس و اعتماد، درست در مقابل یکدیگر قرار دارند.


ارسال شده در:
برچسب ها:اعتماد ،

مدیریت افراد منفعل- تهاجمی

سه شنبه 30 آذر 1395
10:03
امیرحسین ستوده بیدختی
مدیریت افراد منفعل- تهاجمی

افراد منفعل- تهاجمی تمایل دارند که احساسات منفی خود را به گونه ای آسیب زننده، اما غیر مستقیم نشان دهند. آنها به جای برخورد با مسائل، خصومت و نارضایتی خود را در زیر نقابی پنهان می کنند. نشانه های چنین رفتاری می تواند به تعویق انداختن کارها، رفتار مخرب، و سرزنش دیگران باشد.
افراد ممکن است به دلایل زیر، رفتار منفعل- تهاجمی از خود بروز دهند:

    ترس از اینکه کنترل از دستشان خارج شود
    احساس ناامنی
    نداشتن عزت نفس
    مقابله با استرس، اضطراب و افسردگی
    مقابله با طرد شدن از سوی دیگران یا تضاد با دیگران
    کینه توزی علیه یک همکار
    احساس کم ارزش بودن

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


اگر چه تشخیص رفتار منفعل- تهاجمی ممکن است دشوار باشد، اما در صورتی که به حال خود رها شود می تواند محیط کار را مسموم سازد.
هر گاه چنین رفتاری را شناسایی کردید، مستقیماً به آن رسیدگی نمایید. در طی گفتگو، آرامش و خونسردی خود را حفظ کنید و پرسش هایی را مطرح نمایید که به شما کمک کند تا علت این رفتار را کشف نمایید.
استانداردهای روشنی را تعیین کنید تا افرادتان پاسخگوی رفتارشان بمانند. ارتباطات دو طرفه را تشویق کنید و آموزش هایی را ارائه نمایید که افرادتان بتوانند آزادانه دیدگاه های خود را بیان کنند و به راحتی و به شیوه ای غیرمنفعل- تهاجمی به حل مسائل بپردازند.



ارسال شده در:

مزایای کیفیت

سه شنبه 30 آذر 1395
10:02
امیرحسین ستوده بیدختی
مزایای کیفیت

    افزایش رضایت مشتری: تعداد کمتر محصولات معیوب به معنای رضایت بیشتر مشتری خواهد بود. کیفیت بالاتر خدمات نیز رضایت بیشتر مشتری را به همراه خواهد داشت؛ و این منجر به افزایش حسن شهرت شما و در نتیجه، فروش بیشتر خواهد شد.

    بهره وری بالاتر: اگر اقلام قابل تحویل، با کیفیت بالاتر و دوباره کاری کمتر تولید شوند، بهره وری کل پروژه افزایش خواهد یافت.

    هزینه های کمتر/ مدت زمان کوتاهتر: اگر چه یک فرآیند کیفیت از هزینه اولیه بالایی برخوردار است، اما بیش از آن باعث کاهش هزینه های دوباره کاری در سراسر پروژه می شود. این امر موجب صرفه جویی در زمان و هزینه پروژه خواهد گردید.

    روحیه بهتر تیم پروژه: اگر در طی پروژه اشتباهات زیادی وجود داشته باشد، به روحیه تیم آسیب وارد خواهد ساخت و افراد از اینکه مجبور خواهند بود مرتباً اشتباهات را تصحیح کنند، احساس بدی پیدا خواهند کرد.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


    نقایص/ خطاهای کمتر: اگر محصولی را برای فروش در بازار تولید می کنید، کیفیت بالاتر یعنی برگشتی کمتر، کار گارانتی کمتر، تعمیرات کمتر، و غیره. اگر یک خدمت بلند مدت را ارائه می دهید، کیفیت بالاتر یعنی مشکلات نگهداری و تعمیرات کمتر، و پشتیبانی کمتر در طی چرخه عمر آن خدمت.


ارسال شده در:
برچسب ها:مزایای کیفیت ،کیفیت ،

ایجاد انگیزه بدون پاداش مالی

سه شنبه 30 آذر 1395
10:01
امیرحسین ستوده بیدختی
ایجاد انگیزه بدون پاداش مالی

هنگامی که اقتصاد دچار مشکل می شود، حفظ بهترین کارکنان اهمیت بیشتری می یابد. شما باید آنها را راضی نگه دارید.
اگر در شرکت شما رسم بر این بوده که به افراد پاداش داده شود، اما اکنون به دلیل مشکلات اقتصادی نمی توانید به این کار ادامه دهید، می توانید برای افزایش انگیزه افرادتان به آنان پاداش های غیرمالی بدهید.
ابتدا باید ببینید چه چیزهایی واقعاً برای افرادتان مهم و با ارزش است. موارد زیر، برخی از پاداش های غیرمالی هستند:

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


    سهام
    زمانبندی منعطف
    تعطیلات اضافی
    اجازه کار در منزل
    دوره های آموزشی بیشتر
    راحتی بیشتر در محیط کار


ارسال شده در:

7 نکته برای برطرف کردن مشکلات روحیه تیم

سه شنبه 30 آذر 1395
10:00
امیرحسین ستوده بیدختی
7 نکته برای برطرف کردن مشکلات روحیه تیم

مشکلات روحیه، یک شبه به وجود نمی آید و یک شبه هم نمی توان آنها را حل و فصل کرد. این مشکلات را با استفاده از فرآیندهای معمول مدیریت پروژه نمی توانید حل کنید و به تکنیک های مدیریت افراد، نیاز دارید. نوعاً همه علل و عوامل و راه حل ها تحت کنترل شما نیستند، اما به عنوان مدیر پروژه می توانید شیوه هایی را در پیش گیرید که به حل این مسائل کمک کند. مثلاً:

    یک شنونده خوب باشید. خواهید دید که عمل ساده گوش کردن، به روحیه افرادتان کمک می کند. دلسوزی و همدلی شما نشان می دهد که مشکلات را تشخیص می دهید و در مورد آنها نگرانید.

    بگویید "متشکرم". اگر اعضای تیم احساس کنند که مدیر پروژه، همکاری های آنها را به رسمیت می شناسد، احساس بهتری نسبت به وضعیت خود پیدا می کنند.

    کارهای پرچالش تری به افراد تخصیص دهید. در بیشتر موارد نمی توانید ماهیت اساسی کارها را تغییر دهید، اما برای ایجاد چالش های جدید مثلاً می توانید نقش افراد را به صورت گردشی عوض کنید، یا به آنها مسئولیت های بیشتر بدهید، یا کارهای دیگری از این قبیل.

    فرصت یادگیری مهارت های جدید را فراهم کنید. تغییر مسئولیت افراد، و افزایش فرصت های آموزشی، از جمله کارهایی هستند که می توانید انجام دهید.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


    مطمئن شوید که افراد می دانند از آنها چه انتظاری دارید. افراد باید به وضوح بدانند که مسئولیت های شغلیشان چیست، فعالیت های کاری فعلیشان چیست، و همکاری آنها چگونه به موفقیت کل پروژه کمک می کند.

    در جستجوی فرصت هایی برای تفریح باشید. فرصت هایی مانند وقایع اجتماعی، مهمانی های ساده، جشن تولد، و غیره می تواند به روحیه افراد کمک کند.

    از افرادتان بخواهید که نظرات و ایده های خود را مطرح کنند. اگر اعضای تیم احساس کنند که ایده ها و نظراتشان ارزشمند است، حس بهتری در مورد موقعیت خود پیدا خواهند کرد.


ارسال شده در:

چرا برنامه ریزی مهم است؟

سه شنبه 30 آذر 1395
10:00
امیرحسین ستوده بیدختی

چرا برنامه ریزی مهم است؟

از باب یادآوری متذکر می شویم که برنامه ریزی عبارت است از تصمیم گیری در زمان حال، درباره آنچه مایلیم در آینده انجام دهیم. در همین تعریف مختصر، مشخصات بسیار مهم زیر قابل درک است:

    اول:‌ چون در زمان حال برای کارهای آینده تصمیم گیری می کنیم، لذا زمانی برای آماده سازی در اختیار داریم. انتظار این است که به هنگام رسیدن به زمان اجرا، تمامی عوامل مورد نیاز آماده باشند. این مهم در موفقیت کارهای اجرایی، سهم بسیار بزرگی دارد و به همین دلیل زمانی که به واسطه برنامه ریزی در اختیار تیم پروژه قرار می گیرد، باید مغتنم شمرده شود و از آن به نحو مناسب جهت آماده سازی بهره گیری گردد.

    دوم: آنچه که مایلیم در آینده انجام دهیم مؤید این نکته است که نه تنها می دانیم چه کاری را انجام خواهیم داد بلکه می دانیم با انجام آن کار چه چیزی عاید ما خواهد شد. این عایدی را در اصطلاح، هدف آن کار تلقی می کنند. هدف گذاری نه تنها برای کل پروژه بلکه برای تک تک فعالیت های پروژه، الزامی است تا مشخص گردد که چه چیزی باید به دست آید و شاخص موفقیت و یا عدم آن چیست.

    سوم: از ضمیر اول شخص جمع در تعریف استفاده شده است. دلیل این نوع تعریف هم نیاز به شناسایی مسئول انجام و مسئول تحویل در مسیر برنامه ریزی است. چه کسی مسئولیت اجرای کار را بر عهده داشته و چه کسی، به عنوان مدیر بخشی و یا تمامی پروژه، متولی تحویل قلم یا اقلام قابل تحویل پروژه است.

توجه به سه نکته فوق که در تعریف برنامه ریزی مستتر است می تواند به عنوان شاخص های ارزیابی برنامه ریزی مؤثر در پروژه ها مورد استفاده قرار گیرد. می توان عدم بهره گیری از دوره آماده سازی را در درست بودن یک برنامه، شناسایی کرد. به طور مشخص می توان سؤال کرد که آیا در برنامه ریزی، برای دوران آماده سازی منابع جهت اجرای برنامه، تمهیدات لازم دیده شده است یا خیر. نباید برنامه به گونه ای باشد که سازمان اجرای کارها را تا زمان رسیدن به اجرای کارها بلاتکلیف رها کرده باشد. در عین حال می توان از برنامه ای که تهیه شده است، سؤال کرد که آیا اهداف برنامه مشخص هستند؟ آیا معین است که به شرط انجام کار چه چیز باید به دست آید؟ و توجه کنید که آنچه که باید به دست آید حتماً ملموس و قابل انتقال باشد. و میزان ارزیابی آخر این است که آیا برای برنامه ای که تدوین شده است، مسؤلین اجرای کارها و تحویل اقلام تعیین شده اند یا خیر؟ برنامه ای که بدون مسئول، تدوین شده باشد، مؤثر نخواهد بود.
اجازه دهید که بدون پرده خدمتتان عرض کنم که برنامه ای که بدون مشخصات فوق تهیه شده باشد، با هدف برنامه ریزی تهیه نگشته و اهداف دیگری را پیگیری می نماید. در همین زمان یادآوری این نکته نیز حائز اهمیت است که فعلاً صحبت و رویکرد این نوشتار، معطوف به عمل برنامه ریزی است و ما برای زمانبندی برنامه صحبتی نکرده ایم. لذا توجه داشته باشید که این دو فعل را یکی فرض نکنید و انتظارات برنامه را در همین حدی که تعریف شده در نظر داشته باشید. مثلاً الآن ما راجع به تخصیص منابع و تسطیح آن صحبتی نداریم. و اگر چنین عملی در قبال برنامه صورت نگرفته باشد، آنرا دلیل نقصان برنامه فرض نمی کنیم. شرایط لازم برای احراز اطمینان از صحت برنامه همین موارد سه گانه ای است که در بالا به آن پرداختیم. چنانچه ویژگی های سه گانه فوق در برنامه لحاظ نشده باشد، جدی نبودن سازمان پروژه از برنامه ریزی را نمایش می دهد. البته این به معنای عدم جدیت سازمان پروژه در انجام پروژه نیست، بلکه شاید نشان می دهد که سازمان پروژه خیال دارد به شیوه های دیگری، که حتماً منبعث از تجارب و یا احساسات خود است، پروژه را به ثمر رساند. این را هم البته اقرار می کنیم که در مسیر انجام کارهای پروژه باید با دید باز با موضوعات برخورد کنیم و شاید راه حل های دیگری برای انجام پروژه وجود داشته باشد.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


در انتها دلیل تأکید و اصرار بر برنامه ریزی پروژه را حضور یک بینش سیستمی می دانیم. بینشی که معتقد است با وجود یک برنامه سیستماتیک (دارای ویژگی های سه گانه) حتی افراد متوسط در سازمان پروژه نیز در موفقیت پروژه مؤثرند و نیازی به وجود قهرمان نیست. در فقدان چنین برنامه ای، امید ما برای موفقیت پروژه نیاز به حضور قهرمانان دارد. انتخاب با شما. 
ارسال شده در:
برچسب ها:برنامه ریزی ،برنامه ،

تولید ایده های نو

دوشنبه 29 آذر 1395
11:57
امیرحسین ستوده بیدختی
تولید ایده های نو

تکنیک های استاندارد تولید ایده بر ترکیب یا تطبیق ایده های موجود تمرکز دارد. این شیوه قطعاً می تواند نتیجه بخش باشد؛ اما در اینجا می خواهیم به رویکردهایی کاملاً متفاوت اشاره کنیم:

    الگوهای فکری را بشکنید. همه ما به الگوهای فکری خاصی عادت کرده ایم. شکستن این الگوها می تواند به شما کمک کند تا ذهن خود را آزاد سازید و ایده های نو ارائه دهید.

    موارد بی ربط را با هم مرتبط سازید. گاهی اتفاق می افتد که چیزی را می بینید یا می شنوید که با مسئله مورد نظر شما کاملاً بی ارتباط است، و ناگهان "دوزاریتان می افتد". نیوتن و سیب، و ارشمیدس در وان حمام، نمونه هایی از این دست هستند.

    چشم انداز خود را تغییر دهید. همه ما در طی سال ها نوع خاصی از چشم انداز را برای خود ساخته ایم که این چشم انداز، منجر به ارائه نوع خاصی از ایده ها می شود. اگر ایده هایی متفاوت می خواهید باید چشم انداز خود را تغییر دهید.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


    توانمندسازها را به کار بگیرید. توانمندسازها، فعالیت ها و اقداماتی هستند که با ایجاد یک فضای مثبت، به طور غیرمستقیم به تولید ایده کمک می کنند، مانند: باور داشتن خود، تغییر محیط، تفریح و سرگرمی، و موارد دیگری از این قبیل.


ارسال شده در:

چقدر به رشد افرادتان کمک می کنید؟

دوشنبه 29 آذر 1395
11:56
امیرحسین ستوده بیدختی
چقدر به رشد افرادتان کمک می کنید؟

هنگامی که تیمی را مدیریت می کنید، چگونگی عملکرد آن تیم تا حد زیادی به این بستگی دارد که چقدر و چگونه افرادتان را آموزش داده باشید و موجبات رشد و توسعه آنها را فراهم کرده باشید.
افراد به آموزش و توسعه مستمر نیاز دارند تا به آنها کمک شود که کارآمدتر شوند و چالش های بزرگتر و مهمتری را بر عهده بگیرند. علاوه بر این، از آنجا که طبیعت کار آنها و طبیعت سازمان شما تغییر می کند، به آموختن مهارت های جدید هم نیاز دارند.
بیشتر اوقات، شرکت ها آموزش و توسعه افراد تازه استخدام شده و افرادی که به پستی جدید منتقل شده اند، را محدود می کنند. این یک اشتباه است، زیرا آموزش مستمر به افراد کمک می کند تا خود را با نیازهای متغیر شغلشان وفق دهند. همچنین باعث می شود که مخزنی از افراد شایسته و در دسترس به وجود آید که آماده اند تا در صورت نیاز سازمان، نقش های جدیدی را بپذیرند. این فرآیند به شما کمک می کند تا نیروهای کاری مؤثرتر، کارآمدتر، مولدتر و با انگیزه تری را تربیت کنید. انجام مناسب این کار، به شما اطمینان می بخشد که به اهداف خود دست خواهید یافت و از موقعیت رقابتی بهتری برخوردار خواهید شد.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management




ارسال شده در:

گوش دادن فعال: شنیدن آنچه که مردم واقعاً می گویند

دوشنبه 29 آذر 1395
11:56
امیرحسین ستوده بیدختی
گوش دادن فعال: شنیدن آنچه که مردم واقعاً می گویند

گوش دادن، یکی از مهمترین مهارت هایی است که یک فرد می تواند داشته باشد. چگونگی گوش دادن، تأثیری عمده بر اثربخشی کار و کیفیت روابط با دیگران دارد.
به عنوان مثال:

    ما گوش می دهیم تا اطلاعات کسب کنیم.
    گوش می دهیم تا درک کنیم.
    گوش می دهیم تا سرگرم شویم.
    گوش می دهیم تا یاد بگیریم.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


با توجه به تمامی موارد فوق، ممکن است تصور کنیم که گوش دادن را خوب بلدیم! اما در واقع بسیاری از ما اینگونه نیستیم. تحقیقات نشان می دهد که از آنچه می شنویم، بین 25 تا 50 درصد را به یاد می آوریم. این بدان معناست که وقتی شما با رئیس، همکاران، مشتریان یا اعضای خانواده خود، 10 دقیقه صحبت می کنید، آنها به کمتر از نیمی از این گفتگو توجه می کنند. این ملال انگیز است.
تمرکز و اراده بسیار لازم است تا یک شنونده فعال بشوید. شکستن عادت های قدیمی، دشوار است، و اگر مهارت های شما در گوش دادن، به بدی مهارت های بسیاری از مردم باشد، عادت های زیادی وجود دارد که باید شکسته شود.
در مورد گوش دادن خود، تعمق کنید و مرتباً به خود یادآوری نمایید که هدفتان آن است که آنچه را طرف مقابل می گوید، واقعاً بشنوید. تمامی افکار و رفتارهای دیگر را کنار بگذارید و بر روی پیام، تمرکز کنید. بپرسید، تکرار کنید، و توضیح دهید تا مطمئن شوید که پیام را درک کرده اید. اگر این کار را نکنید، در خواهید یافت که آنچه به شما گفته می شود با آنچه شما می شنوید، می تواند به طرز شگفت آوری متفاوت باشد!
از همین امروز استفاده از تکنیک های گوش دادن را آغاز کنید تا بهتر ارتباط برقرار نمایید، بهره وری محل کار خود را بهبود دهید، و روابط بهتری را ایجاد کنید. 
ارسال شده در:

فاصله حرف تا عمل

دوشنبه 29 آذر 1395
11:55
امیرحسین ستوده بیدختی
فاصله حرف تا عمل

مادر تنها کنج خانه نشسته بود و پسرک، بی توجه غرق در فیسبوک، این پست را گذاشت تا لایک جمع کند: "همه هستیم، مادرم."

**********

دخترک در لاین، عکس کارگری پیر را گذاشت و زیرش نوشت: "پدرای زحمتکش چند تا لایک دارن؟"
همزمان پدر پیرش صدایش کرد: "دخترم ناهار آماده است."
دختر داد زد: "من میل ندارم، صد دفعه نگفتم وقتی تو اتاقم هستم، انقد صدام نکنید!"
پست دخترک کلی لایک خورده بود!

**********

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


مرد تابلوی خاتم کاری شده زیبایی را که خریده بود، روی دیوار نصب کرد. همسرش گفت: "زنگ زدی، حال برادر بیمارت رو بپرسی؟"
مرد با عصبانیت گفت: "الآن حوصله ندارم."
روی تابلوی خاتم کاری نوشته شده بود: "بیا تا قدر یکدیگر بدانیم."

(منبع: سایت یکی بود)


ارسال شده در:
برچسب ها:داستان ،داستانک ،

باخت کاسپاروف

دوشنبه 29 آذر 1395
11:54
امیرحسین ستوده بیدختی
باخت کاسپاروف

کاسپاروف معروف، در بازی شطرنج به یک آماتور باخت. همه تعجب کردند و علت باخت را جویا شدند. او اینگونه عنوان کرد:
"در بازی با او نمی دانستم که آماتور است. برای همین، با هر حرکت او دنبال نقشه ای که در سر داشت می گشتم. گاهی به خیال خودم نقشه اش را خوانده، حرکت بعدیش را پیش بینی می کردم، اما در کمال تعجب حرکت ساده دیگری می دیدم. تمرکز می کردم که شاید نقشه جدیدش را کشف کنم. آنقدر در پی حرکت های او بودم و دنباله رو مسیر او شدم که مهره های خودم را گم کردم. بعد که بسادگی مات شدم، فهمیدم حرکت های او از سر مهارت نداشتن بود و فقط مهره ها را حرکت می داد و من از لذت بازی غافل شدم، چون به دنبال نقشه ای بودم که وجود نداشت. بازی را باختم اما درس بزرگتری گرفتم و آن اینکه تمام حرکت ها از سر حیله نیست. آنقدر فریب دیده ایم و نقشه کشیده ایم که صادقانه حرکت کردن را باور نداریم و به دنبال نقشه هایش می گردیم، آنجاست که مسیر را گم می کنیم و می بازیم."

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


(منبع: سایت یکی بود)


ارسال شده در:

وبلاگ انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران - مطالب آذر 1395


وبلاگ انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران - مطالب آذر 1395,
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران است. |طراحی و توسعه:امیرحسین ستوده بیدختی|