تبلیغات
وبلاگ انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران - مطالب آذر 1395

درحال مشاهده: وبلاگ انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران - مطالب آذر 1395


موسسه محک
اهداء عضو

به دست آوردن اعتماد تیم جدید

سه شنبه 30 آذر 1395
10:45
امیرحسین ستوده بیدختی
به دست آوردن اعتماد تیم جدید

جلب اعتماد اعضای تیم، از شما آغاز می شود و به شما منتهی می گردد. شما باید از همان ابتدا به گونه ای قابل اعتماد رفتار کنید و در تمامی تعاملات خود با تیم، این شیوه را حفظ نمایید. ازخودگذشتگی و جلب ذهنیت درست تیم در مورد اینکه شما کیستید و شفاف سازی اینکه به چه اصولی پایبندید، پایه های اعتماد را تشکیل می دهد.
یک رهبر مورد اعتماد، شخصی است که به توانایی های خود اطمینان دارد و نیازی ندارد که زیاد مورد ستایش دیگران قرار گیرد. وقتی با خودتان راحت باشید، آسان خواهد بود که به عقب برگردید و به دیگران هم اجازه بدهید که بدرخشند. این، رفتاری است که به نحو احسن نشان می دهد که اعتماد در تیم شما زنده و سالم است.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management



ارسال شده در:

ارزیابی دوره های آموزشی، چرا و چگونه

سه شنبه 30 آذر 1395
10:44
امیرحسین ستوده بیدختی
ارزیابی دوره های آموزشی، چرا و چگونه

ارزیابی آموزش، دشوار است. در حوزه آموزش و توسعه (L&D) ارزیابی عبارت است از جمع آوری هدفمند، تجزیه و تحلیل و بحث در مورد شواهد حاصل از منابع مرتبط، در مورد کیفیت، ارزش و تأثیر آموزش.
ارزیابی به منظور اندازه گیری نتایج و میزان بهره وری، توسعه و/ یا دانش انجام می گردد. برای آنکه ارزیابی معتبر باشد، باید دارای شرایط زیر باشد:

    دقیق، با نتیجه گیری قابل اعتماد و قابل انتقال

    موثق، منعکس کننده آنچه که آموزندگان واقعاً احساس می کنند و آنچه واقعاً مد نظرشان بوده است

    سازگار، سازگار با تجهیزات، گروه های آموزندگان، و زمان

    متناسب با وسایل ارائه آموزش، آموزندگان، و ویژگیهای پروژه ها

    کارآمد

روش های ارزیابی عبارتند از:

    متعارف، از طریق گروه های متمرکز، مصاحبه، مشاهده، و/یا پرسشنامه

    درسی، از طریق شناسایی دستاوردهای شناختی ویژه آموزندگان با استفاده از نرم افزارهای آموزشی

    روش های بی طرفانه، با استفاده از داده های حاصل از تکنولوژی

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


بخش L&D نیز همانند سایر بخش های کسب و کار، باید پاسخگو باشد. بنابراین، برنامه های آموزشی، برای بهبود مستمر، لازم است مورد ارزیابی قرار گیرد.


ارسال شده در:

چند توصیه برای برخورد با مشتریان ناراضی

سه شنبه 30 آذر 1395
10:43
امیرحسین ستوده بیدختی
چند توصیه برای برخورد با مشتریان ناراضی

    آموختن اینکه چگونه تحت فشار، آرامش و خونسردی خود را حفظ کنید، می تواند به شما کمک کند تا شرایط پرچالش را با ملایمت و به صورت حرفه ای پشت سر بگذارید.
    اگر مشتری شما عصبانی است، به آهستگی، با آرامش، و با تُن صدای پایین با او صحبت کنید.
    اگر مشتری، یک ایمیل شکایت آمیز برای شما ارسال کرده یا در مکالمه تلفنی با شما، عصبانی بوده است، پیشنهاد کنید که یک ملاقات حضوری داشته باشید تا مشکل را بررسی نمایید.
    اگر احساس کنید که مشتری، غیرمنطقی است، ممکن است آشفته شوید؛ خصوصاً اگر او ناعادلانه از شما یا سازمانتان انتقاد کند. بنابراین، مهارت های مدیریت خشم را بیاموزید تا بتوانید در چنین شرایطی آرامشتان را حفظ نمایید.
    گاهی اوقات ممکن است یک کارفرما یا مشتری به صورت شفاهی نسبت به شما یا تیمتان، بدزبانی یا فحاشی کند. شما باید از قبل بدانید که تحملتان تا چه حد است. ممکن است لازم باشد جرأت به خرج دهید و برای دفاع از خود ایستادگی کنید، یا ممکن است لازم باشد محل را ترک کنید و به مشتری فرصت بدهید تا آرام شود.
    ممکن است در برخورد با مشتریان ناراضی، بعضی از اعضای تیمتان افرادی باشند که در "خط مقدم" قرار دارند. مطمئن شوید که آنها می دانند در چنین شرایطی چگونه به درستی عمل کنند.
    مهارت های حل تعارض خود را توسعه دهید. این مهارت ها، هنگامی که نیاز به مذاکره با کارفرما یا مشتری باشد، به شما کمک خواهد کرد.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management



ارسال شده در:

چگونه می توانید جهت کاری خود را کشف کنید

سه شنبه 30 آذر 1395
10:43
امیرحسین ستوده بیدختی
چگونه می توانید جهت کاری خود را کشف کنید

فرآیند کشف آنچه که در نظر دارید انجام دهید، یا به عبارت دیگر "پیدا کردن مسیر شغلی"، یک سفر است. این سفر با کشف "خود واقعی شما" آغاز می شود. سپس با کشف و شناسایی حرفه ای که به شما امکان می دهد تا از استعدادهای خود بخوبی استفاده کنید، ادامه می یابد. پس از آن شغلی را که می خواهید، شناسایی می کنید و خود را در بهترین موقعیت ممکن برای به دست آوردن آن قرار می دهید.
با در پیش گرفتن رویکرد مبتنی بر استعداد برای یافتن شغل مناسب خود، از همان ابتدا خود را در مسیری صحیح قرار خواهید داد. این رویکرد شامل پاسخ دادن پی در پی به سه پرسش زیر است:

    من کیستم؟
    چه می خواهم بکنم؟
    چگونه استخدام شوم؟

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


در واقع، این سفر هرگز به پایان نمی رسد، زیرا کار به خودی خود یعنی تغییر، رشد، توسعه، و بازنگری.


ارسال شده در:
برچسب ها:جهت کاری ،کشف ،کار ،

رهبری بر مبنای نقاط قوت

سه شنبه 30 آذر 1395
10:42
امیرحسین ستوده بیدختی
رهبری بر مبنای نقاط قوت

رهبری بر مبنای نقاط قوت، عبارت است از تمرکز بر نقاط قوت شما و واگذار کردن فعالیت هایی که نمی توانید خیلی خوب انجام دهید، به سایر افرادی که از شما ماهرتر یا باتجربه ترند. همچنین می توانید از این رویکرد برای شناسایی نقاط قوت اعضای تیمتان استفاده کنید و آنها را تشویق نمایید که از این شیوه به گونه ای استفاده کنند که به نفع همه باشد.
نقاط قوت را می توان به چهار حوزه گسترده، تقسیم بندی کرد (که البته این حوزه ها با یکدیگر تداخل دارند):

    اجرا
    تأثیرگذاری
    ایجاد ارتباط
    تفکر استراتژیک

رویکرد رهبری بر مبنای نقاط قوت، می تواند:

    مهارت محول کردن کارها را در شما بهبود بخشد،
    تنوع تیم شما را گسترده تر سازد،
    و سبک مدیریتی راضی کننده تری را به وجود آورد.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


به هر حال، مراقب باشید که بر اساس نقاط قوتی که مفروض دیگران است، تصمیم گیری یا قضاوت نکنید و نقاط ضعف را نادیده نگیرید. در غیر این صورت، ممکن است کار شما تضعیف شود. 
ارسال شده در:

10 اشتباه متداول در تصمیم گیری

سه شنبه 30 آذر 1395
10:41
امیرحسین ستوده بیدختی
10 اشتباه متداول در تصمیم گیری

    به تعویق انداختن: پشت گوش انداختن تصمیم گیری و پرداختن به کارهای کم اهمیت تر، یعنی به تعویق انداختن تصمیم گیری. فرو بردن سر در برف، چیزی را عوض نمی کند! فرار از تصمیم گیری می تواند وضعیت شما را بدتر کند.

    اعتقاد به اینکه یک تصمیم می تواند سازنده یا ویرانگر باشد: گاهی اوقات، اتخاذ یک تصمیم ممکن است مانند کوهی بر شانه های شما سنگینی کند و شاید تصور کنید که اگر تصمیم اشتباهی بگیرید، باعث نابودی شما خواهد شد. اما معمولاً وضعیت به این بدی نیست و حتی اگر تصمیمتان اشتباه باشد، می توانید درس های ارزشمندی از آن بگیرید.

    سیستماتیک عمل نکردن: تصمیم گیری می تواند پرهیجان و پراسترس باشد. پس لازم است برای کنترل این هیجانات از یک رویکرد ساختیافته استفاده کنید.

    در نظر نگرفتن دیدگاه های مختلف: با در نظر گرفتن موقعیت از چندین منظر متفاوت، می توانید تصمیمی بسیار جامع تر بگیرید.

    درگیر نکردن حامیان: در اتخاذ یک تصمیم مهم، که سایر افراد را تحت تأثیر قرار می دهد، باید حامیان کلیدی را درگیر نمایید.

    پرهیز از تفکر گروهی: از آنجا که ممکن است به تنهایی نتوانید تمامی گزینه ها را به طور کامل مد نظر قرار دهید، تفکر گروهی می تواند به نتایج خوبی در تصمیم گیری و حل مسئله منجر شود.

    خودرأی بودن: اگر به دانش خود بیش از حد مطمئن باشید و تصور کنید که همه چیز را می دانید، به سادگی ممکن است تصمیماتی ضعیف اتخاذ نمایید.

    فکر نکردن به پیامدها: بعضی از افراد ممکن است فراموش کنند که تأثیر انتخاب خود را بر آینده در نظر بگیرند، و فقط بر "موقعیت و زمان حال" تمرکز کنند.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


    عدم ارتباط مؤثر: یکی از بدترین اشتباهاتی که افراد مرتکب می شوند، آن است که تصمیمات خود را بموقع و به شیوه ای مناسب به اطلاع دیگران نمی رسانند، این امر می تواند موجب پراکنده شدن شایعات در تیم یا سازمان بشود.

    ادامه دادن به بی توجهی: هیچکس مایل نیست به اشتباه خود در تصمیم گیری اعتراف کند. یکی از دام هایی که بعضی از افراد در آن گرفتار می شوند، آن است که تعهد خود را بیش از یک تصمیم گیرنده منطقی "ادامه می دهند". اگر متوجه شدید که تصمیمتان درست نبوده، به آن اعتراف کنید و اشتباه خود را ادامه ندهید.
ارسال شده در:

تمرینات تشکیل تیم

سه شنبه 30 آذر 1395
10:41
امیرحسین ستوده بیدختی
تمرینات تشکیل تیم

برای مؤثر بودن تشکیل تیم، رهبران:

    باید ابتدا مسائلی را که گروهشان با آن مواجه است، تشخیص دهند.
    سپس می توانند فعالیت هایی را برای رسیدگی مستقیم به این چالش ها برنامه ریزی کنند- و مطمئن شوند که تیم واقعاً از این رویداد، سود می برد.
    آنها باید رقابت ها را از این تمرینات دور نگه دارند و تشکیل تیم را به صورت بخشی از فرهنگ روزمره شرکت درآورند، نه رویدادی که فقط یک بار در سال رخ می دهد.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management



ارسال شده در:

تخت مرگبار

سه شنبه 30 آذر 1395
10:40
امیرحسین ستوده بیدختی
تخت مرگبار

چند وقتی بود در بخش مراقبت های ویژه یك بیمارستان معروف، بیماران یك تخت بخصوص در حدود ساعت ۱۱ صبح روزهای یكشنبه جان می سپردند و این موضوع ربطی به نوع بیماری و شدت و ضعف مرض آنان نداشت. این مسئله باعث شگفتی پزشكان آن بخش شده بود به طوری كه بعضی آنرا با مسائل ماورای طبیعی و بعضی دیگر با خرافات و ارواح و اجنه و موارد دیگر در ارتباط می دانستند.
كسی قادر به حل این مسئله نبود كه چرا بیمار آن تخت، درست در ساعت ۱۱ صبح روزهای یكشنبه می میرد. به همین دلیل گروهی از پزشكان متخصص بین المللی برای بررسی موضوع تشكیل جلسه دادند و پس از ساعت ها بحث و تبادل نظر بالأخره تصمیم بر این شد كه در اولین یكشنبه ماه، چند دقیقه قبل از ساعت ۱۱ برای مشاهده این پدیده عجیب و غریب در محل مذكور حاضر شوند. در محل و ساعت موعود، بعضی صلیب كوچكی در دست گرفته و در حال دعا بودند، بعضی دوربین فیلمبرداری با خود آورده بودند و ...
دو دقیقه به ساعت ۱۱ مانده بود كه "پوكی جانسون"، نظافتچی پاره وقت روزهای یكشنبه، وارد اتاق شد. دوشاخه برق دستگاه حفظ حیات (Life support system) را از پریز برق درآورد و دوشاخه جاروبرقی خود را به پریز زد و مشغول كار شد!

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


نکته: آموزش کارکنان خود را جدی بگیرید.

(منبع: سایت راهکار مدیریت)


ارسال شده در:

طلاهای مرد خسیس

سه شنبه 30 آذر 1395
10:39
امیرحسین ستوده بیدختی
طلاهای مرد خسیس

مردی خسیس تمام دارائیش را فروخت و طلا خرید. او طلاها را در گودالی در حیاط خانه اش پنهان کرد. مدت زیادی گذشت و او هر روز به طلاها سر می زد و آنها را زیر و رو می کرد.
تکرار هر روزه این کار، یکی از همسایگانش را مشکوک کرد. همسایه، یک روز مخفیانه به گودال رفت و طلاها را برداشت. روز بعد مرد خسیس به گودال سر زد اما طلاهایش را نیافت. او شروع به شیون و زاری کرد و مدام به سر و صورتش می زد. رهگذری او را دید و پرسید: "چه اتفاقی افتاده است؟"
مرد حکایت طلاها را بازگو کرد. رهگذر گفت: "این که ناراحتی ندارد. سنگی در گودال بگذار و فکر کن که شمش طلاست. تو که از آن استفاده نمی کنی، سنگ و طلا چه فرقی برایت دارد؟"

نکته: ارزش هر چیزی در داشتن آن نیست، بلکه در استفاده از آن است. چه بسیار افرادی هستند که پولدارند اما ثروتمند نیستند و چه بسیار افرادی که ثروتمندند ولی پولدار نیستند.
اگر خداوند به زندگی شما برکتی داده است و شرایط مناسبی دارید پس به فکر دیگران نیز باشید. بخشش مال همچون هرس کردن درخت است. پول با بخشش زیادتر و زیادتر می شود.
دارایی شما حساب بانکی تان نیست. دارایی شما آن مقدار از ثروت و داشته هایی است که برای یاری رساندن به دیگران به گردش درمی آورید.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


(منبع: سایت یکی بود)


ارسال شده در:
برچسب ها:داستان ،داستانک ،

مدیریت افراد در کسب و کارهای کوچک

سه شنبه 30 آذر 1395
10:27
امیرحسین ستوده بیدختی
مدیریت افراد در کسب و کارهای کوچک

مهارت های مورد نیاز برای مدیریت یک تیم کوچک در یک کسب و کار کوچک، مشابه مهارت های مورد نیاز برای مدیریت یک تیم کوچک در یک سازمان بزرگ است. این مهارت ها به شرح زیرند:

    نقش خود را درک کنید. لازم است نقش و مسئولیت هایتان برایتان شفاف باشد.

    نقش های درون تیم خود را تعریف کنید. افراد شما بسیار مؤثرتر و کارآمدتر خواهند بود، اگر نقش ها و مسئولیت هایشان را بخوبی درک کنند. آنها باید بدانند که چه انتظاری از ایشان می رود.

    از اتخاذ تصمیمات اکید، خجالت نکشید. در یک کسب و کار کوچک احتمالاً روابطی نزدیک و دوستانه با اعضای تیمتان خواهید داشت. اما به هر حال شما مدیر هستید و باید کار افرادتان را ارزیابی کنید، فیدبک بدهید و هدف گذاری نمایید.

    مراقب حجم کار و استرس باشید. اگر کسب و کار کوچک شما در ابتدای راه است، ممکن است صاحب کار در تمامی ساعات، مشغول به کار باشد و می تواند همین انتظار را از شما و تیمتان نیز داشته باشد، اما مراقب باشید که کار زیاد منجر به استرس و فرسودگی شغلی شما نشود.

    بدانید که ممکن است مهارت های جدید، مورد نیاز باشد. هنگامی که افراد جدید به تیم شما می پیوندند، می توانید از تجربیات خود برای پرورش و تربیت آنها استفاده کنید. یک مربی خوب می تواند واقعاً مهارت ها و توانایی های افرادش را توسعه دهد و عملکرد آنها را بهبود بخشد.

    خود را مدیریت کنید. همزمان با گسترش شرکت، لازم است مهارت های خود را به گونه ای توسعه دهید که جایگاهی ارزشمند برایتان به ارمغان آورد.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management



ارسال شده در:

ORAPAPA، چک لیستی برای اتخاذ تصمیمات بهتر

سه شنبه 30 آذر 1395
10:25
امیرحسین ستوده بیدختی
ORAPAPA، چک لیستی برای اتخاذ تصمیمات بهتر

چک لیست ORAPAPA شما را تشویق می کند تا از دیدگاه های مختلف به تصمیمات نگاه کنید، به گونه ای که بتوانید عواملی را شناسایی کنید که در صورت عدم استفاده از این چک لیست، ممکن است نادیده گرفته شوند.
هنگامی که در تصمیم گیری های گروهی از این چک لیست استفاده می کنید، می توانید افراد را تشویق نمایید که در مورد چیزهایی صحبت کنند که در صورت عدم استفاده از این چک لیست، ممکن بود بحثی از آنها به میان نیاید. این امر به شما کمک می کند تا کیفیت تصمیمات را بهبود بخشید.
ORAPAPA از کلمات و عبارات زیر گرفته شده است:

    Opportunities (فرصت ها)
    Risks (ریسک ها)
    Alternatives and improvements (گزینه های جایگزین و بهبود)
    Past experience (تجربیات گذشته)
    Analysis (تجزیه و تحلیل)
    People (افراد)
    Alignment and ethics (هم تراز بودن و اخلاق)

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


برای استفاده از این ابزار، از طریق چک لیست عمل کنید و در ارتباط با هر یک از عناصر آن، به تصمیم خود بیندیشید.

ارسال شده در:

کار مورد علاقه خود را کشف کنید

سه شنبه 30 آذر 1395
10:25
امیرحسین ستوده بیدختی
کار مورد علاقه خود را کشف کنید

آخرین بار که از کار کردن بر روی یک پروژه، لذت برده اید، چه زمانی بوده است؟ آنچه کار را برای شما لذتبخش می سازد، موارد زیر است:

    با ارزش هایتان مطابقت داشته باشد.
    برای شما مفرح باشد.
    دارای چالش هایی باشد که نقاط قوت شما را تقویت کند.

برای کشف کاری که دوست دارید، به ترتیب زیر عمل کنید:

    به ارزش هایتان بیندیشید و از خود بپرسید: "چه چیزی به من معنا می بخشد؟". پاسخ های خود را یادداشت کنید.
    از خود بپرسید: "چه چیزی برای من لذتبخش است؟". پاسخ های خود را بنویسید.
    بپرسید: "نقاط قوت من کدام است؟". آنها را مکتوب نمایید.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


به پاسخ های خود نگاه کنید و عناصر مشترک را بیابید. کار مناسب شما کاری است که در فصل مشترک موارد فوق قرار گرفته باشد. 
ارسال شده در:
برچسب ها:کار ،کار مورد علاقه ،

5 مهارت اساسی برای مدیران پروژه

سه شنبه 30 آذر 1395
10:25
امیرحسین ستوده بیدختی
5 مهارت اساسی برای مدیران پروژه

    برنامه ریزی: شما باید پروژه، فعالیت های آن، منابع، تجهیزات و مواد مورد نیاز را برنامه ریزی کنید. همچنین لازم است فعالیتهای تیم را به صورت هفتگی برنامه ریزی نمایید. آنگاه به طور منظم پیشرفت پروژه و عملکرد تیم را با برنامه مقایسه کنید و مطمئن شوید که کارها طبق برنامه پیش می رود.

    اولویت بندی: تیم شما کارهای زیادی را باید انجام دهد. بنابراین هر روز با مدیریت اولویت ها درگیر خواهد بود. وظیفه شما آن است که هر هفته اولویت ها را به صورت شفاف برای آنها مشخص نمایید تا سطح استرس، پایین بماند و افراد بتوانند وظایف خود را به طور مؤثر به انجام برسانند.

    واگذار کردن کارها: شما نمی توانید همه کارها را خودتان انجام دهید. بنابراین لازم است کارهایی را که دیگران می توانند انجام دهند، به آنها محول کنید.

    رهبری: مدیران بزرگ پروژه، رهبرانی بزرگ هستند. آنها تیم را در جهتی مناسب هدایت می کنند. در تک تک اعضای تیم، ایجاد انگیزه می نمایند و مراقب آسایش و رفاه آنها هستند. آنها افرادشان را در نقش هایی قرار می دهند که در آن استعداد طبیعی دارند و از آن لذت می برند. آنها خوب گوش می کنند و دلسوزانه مراقبند.

    ارتباطات: ارتباطات، یک عامل ضروری برای موفقیت است. شما باید به طور مداوم اهداف، چهار چوب های زمانی و انتظارات را به اطلاع تیم برسانید؛ وقتی پروژه پیشرفت می کند، به تیم فیدبک بدهید؛ باید مستقیماً به افرادتان بگویید نقاط ضعف و قوتشان کجاست و کجاها باید مهارت ها و توانایی های خود را بهبود ببخشند. این ارتباطات را به صورت شفاف و به اختصار برقرار نمایید.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management



ارسال شده در:

7 توصیه برای مدیریت بودجه پروژه

سه شنبه 30 آذر 1395
10:23
امیرحسین ستوده بیدختی
7 توصیه برای مدیریت بودجه پروژه

    در ابتدا هزینه ها را خوب برآورد کنید. لازم است برای درک کار، وقت صرف کنید، منابع مورد نیاز را تعیین نمایید، و سپس هزینه آن منابع را برآورد کنید. سعی کنید تا حد امکان اعداد و ارقامی دقیق به دست آورید.

    در هر مایل استون، اعتبار بودجه و هزینه های برآورد شده را بررسی کنید. با پیشرفت پروژه، اطلاعات بیشتری نسبت به طبیعت کار، کسب خواهید نمود. با تکمیل هر مایل استون، لازم است باقیمانده کار را مجدداً برآورد کنید.

    بودجه را فعالانه مدیریت کنید. اگر هزینه های پروژه از بودجه فراتر رفته است، باید فوراً برای برگشتن به بودجه، برنامه ریزی کنید. صبر نکنید تا خود را در یک حفره بزرگ ببینید. به محض مشاهده انحراف از بودجه در جستجوی راهی برای بازگشت به آن باشید.

    یک برنامه پایه برای هزینه تهیه کنید. این برنامه تمامی هزینه های پیش بینی شده و زمان احتمالی وقوع آنها را مشخص می کند؛ جزئیات برنامه هزینه ها را تشریح می نماید، و نرخ مخارج و چگونگی تخصیص هزینه ها به بودجه پروژه را بیان می کند.

    جزئیات اطلاعات مالی را در مقایسه با برنامه پایه هزینه ها و جزئیات بودجه، مدیریت کنید. بسیاری از مدیران پروژه، پروژه خود را در مقابل کل بودجه در دسترس، مدیریت می کنند. در این دام نیفتید. پروژه را در مقابل جزئیات بودجه و برنامه مالی، مدیریت نمایید.

    انتظارات را مدیریت کنید. اگر این احتمال وجود دارد که از بودجه فراتر بروید، فوراً به حامی پروژه اطلاع دهید. این کار به مدیریت انتظارات کمک می کند. همچنین ممکن است حامی بتواند در مدیریت موفقیت آمیز بودجه به شما کمک کند.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


    اگر به پول بیشتری نیاز دارید، درخواست کنید. اگر پول بیشتری نیاز دارید و گزینه دیگری وجود ندارد، آنرا درخواست نمایید.
ارسال شده در:

فهرست فعالیت ها، کلید کارآیی

سه شنبه 30 آذر 1395
10:22
امیرحسین ستوده بیدختی
فهرست فعالیت ها، کلید کارآیی

برای آنکه در محل کار خود به صورت سازمان یافته عمل کنید، لازم است از فهرست فعالیت ها (To-Do List) استفاده نمایید. با استفاده از این فهرست، مطمئن خواهید شد که:

    انجام تمامی فعالیت های ضروری را به یاد خواهید داشت.
    ابتدا مهمترین وظایف را انجام خواهید داد و وقت خود را برای فعالیت های بی اهمیت به هدر نخواهید داد.
    تعداد زیاد فعالیت های بی اهیمت، موجب استرس شما نخواهد شد.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


برای تهیه فهرست فعالیت ها، ابتدا تمامی فعالیت هایی را که باید انجام دهید، فهرست نمایید. اهمیت فعالیت ها را با استفاده از حروف A (خیلی مهم) تا F (بی اهمیت) در کنار آنها درج کنید و فهرست را بر اساس درجه اهمیت فعالیت ها مرتب نمایید. سپس انجام فعالیت ها را از بالای فهرست، آغاز کنید. بالاترین فعالیت ها، مهمترین و مفیدترین فعالیت ها هستند. 
ارسال شده در:

وبلاگ انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران - مطالب آذر 1395


وبلاگ انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران - مطالب آذر 1395,
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران است. |طراحی و توسعه:امیرحسین ستوده بیدختی|