تبلیغات
وبلاگ انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران - مطالب آبان 1395

درحال مشاهده: وبلاگ انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران - مطالب آبان 1395


موسسه محک
اهداء عضو

نظریه قیدها (Constraints Theory)

پنجشنبه 27 آبان 1395
08:25
امیرحسین ستوده بیدختی
نظریه قیدها (Constraints Theory)

دکتر الی گلدرات (Eli Goldratt) نظریه محدودیت ها را در سال 1984 در کتاب خود، The Goal، ارائه کرد.
این نظریه بیان می کند که هر سیستمی، صرف نظر از چگونگی عملکرد آن، حداقل یک قید دارد که عملکردش را محدود می سازد. برای استفاده از این نظریه باید ابتدا قید خود را تشخیص دهید و سپس شیوه کاری خود را به گونه ای بازسازی نمایید که بتوانید بر آن قید غلبه کنید.
شما می توانید از طریق طی کردن مراحل زیر، قیدها را به حداقل برسانید و با کارآیی بیشتر در جهت دستیابی به اهداف خود، کار کنید:

    قید را شناسایی کنید.
    قید را مدیریت کنید.
    عملکرد را ارزیابی نمایید.
    به مرحله اول برگردید.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


با طی کردن مکرر این چرخه می توانید فرآیند کاری خود را به طور پیوسته، در جهت بهینه سازی، بهبود بخشید. 
ارسال شده در:

6 گام برای مدیریت کیفیت پروژه

پنجشنبه 27 آبان 1395
08:24
امیرحسین ستوده بیدختی
6 گام برای مدیریت کیفیت پروژه

    یک برنامه مدیریت کیفیت تهیه کنید. در این برنامه، اقلام قابل تحویل عمده، معیارهای تکمیل و درستی، فعالیتهای کنترل کیفیت و فعالیتهای تضمین کیفیت را تعریف کنید. همچنین باید تشریح کنید که نیازهای کیفیتی کارفرما چگونه حاصل خواهد شد.

    نیازهای مشتری در مورد کیفیت را شناسایی کنید. ویژگی های کیفیت در سطح بالا می تواند در طی فرآیند تعریف پروژه، شناسایی شود. جزئیات نیازهای کیفیتی باید هنگام جمع آوری نیازهای کاری مشخص گردد.

    مجموعه ای از معیارها را برای تأیید رعایت نیازهای کیفیتی، تعیین نمایید. مدیر پروژه باید قبلاً معیارهای کلی مالی و طول مدت زمان را به دست آورده باشد. معیارهای مربوط به کیفیت، لازم است پیچیده تر باشند. کیفیت در دو حوزه باید مدیریت شود: یکی در فرآیندهای کاری پروژه و دیگری در اقلام قابل تحویل واقعی که می سازید. شما باید بکوشید معیارهایی برای اندازه گیری هر یک، به دست آورید.

    فعالیت های کنترل کیفیت را اجرا کنید. کنترل کیفیت، به فعالیت هایی گفته می شود که کیفیت اقلام قابل تحویل را تأیید می کند. به آن «بازرسی» هم می گویند.

    فعالیت های تضمین کیفیت را اجرا کنید. تضمین کیفیت به فرآیندهای مورد استفاده برای ساختن اقلام قابل تحویل توجه دارد. داشتن فرآیندهای مناسب، منجر به اقلام قابل تحویل با کیفیت خوب، می شود.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


    کیفیت اقلام قابل تحویل را مورد پایش قرار دهید و اشکالات را برطرف نمایید. لازم است کیفیت اقلام قابل تحویل را به طور مستمر تأیید کنید. هنگامی که مشکلی در کیفیت پدید آمد، فرآیندی را اجرا کنید که علت را مشخص سازد و فرآیند را بهبود بخشد.


ارسال شده در:

آیا خداوند شر را آفریده است ؟!

پنجشنبه 27 آبان 1395
08:23
امیرحسین ستوده بیدختی
آیا خداوند شر را آفریده است ؟!

روزی یک استاد دانشگاه تصمیم گرفت تا دانشجویانش را به مبارزه بطلبد. او پرسید: «آیا خداوند هر چیزی را که وجود دارد، آفریده است؟».
دانشجویی شجاعانه پاسخ داد: «بله».
استاد پرسید: «هر چیزی را؟».
دانشجو پاسخ داد: «بله هر چیزی را.»
استاد گفت: «در این حالت، خداوند شر را آفریده است. درست است؟ زیرا شر وجود دارد.».
دانشجو برای این سؤال، پاسخی نداشت و ساکت ماند. استاد از این فرصت حظ برده بود که توانسته بود یک بار دیگر ثابت کند که ایمان و اعتقاد فقط یک افسانه است.
ناگهان، یک دانشجوی دیگر دستش را بلند کرد و گفت: «استاد، ممکن است که از شما یک سؤال بپرسم؟».
استاد پاسخ داد: «البته».
دانشجو پرسید: «آیا سرما وجود دارد؟».
استاد پاسخ داد: «البته، آیا شما هرگز احساس سرما نکرده اید؟».
دانشجو پاسخ داد: «البته آقا، اما سرما وجود ندارد. طبق مطالعات علم فیزیک، سرما عدم تمام و کمال گرماست. شیء را تنها در صورتی می توان مطالعه کرد که انرژی داشته باشد و انرژی را انتقال دهد و این گرمای یک شیء است که انرژی آنرا انتقال می دهد. بدون گرما، اشیاء بی حرکت هستند، قابلیت واکنش ندارند. پس سرما وجود ندارد. ما لفظ سرما را ساخته ایم تا فقدان گرما را توضیح دهیم.».
دانشجو ادامه داد: «و تاریکی؟».
استاد پاسخ داد: «تاریکی وجود دارد.».

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


دانشجو گفت: «شما باز هم در اشتباه هستید، آقا. تاریکی فقدان کامل نور است. شما می توانید نور و روشنایی را مطالعه کنید، اما تاریکی را نمی توانید مطالعه کنید. منشور نیکولز تنوع رنگ های مختلف را نشان می دهد که در آن، نور طبق طول موج های مختلف، می تواند تجزیه شود. تاریکی لفظی است که ما ایجاد کرده ایم تا فقدان کامل نور را توضیح دهیم.».
و سرانجام دانشجو پرسید: «و شر، آقا؛ آیا شر وجود دارد؟ خداوند شر را نیافریده است. شر فقدان خدا در قلب افراد است؛ شر فقدان عشق، انسانیت و ایمان است. عشق و ایمان مانند گرما و نور هستند. آنها وجود دارند. فقدان آنها منجر به شر می شود.»
و حالا نوبت استاد بود که ساکت بماند.

نام این دانشجو آلبرت اینشتین بود.

(فرستنده: ثریا مرتضی رتکی)
ارسال شده در:
برچسب ها:داستان ،داستانک ،

10 اشتباه متداول در مدیریت زمان

پنجشنبه 27 آبان 1395
08:22
امیرحسین ستوده بیدختی
10 اشتباه متداول در مدیریت زمان

    عدم استفاده مؤثر از یک To-Do-List اولویت بندی شده
    عدم برگزیدن اهداف شخصی که شما را قادر می سازد اولویت ها، زمان، و منابع خود را مدیریت کنید
    عدم اولویت بندی مؤثر کارها
    عدم مدیریت مؤثر وقفه ها و آنچه که باعث حواس پرتی می شود، مانند چَت کردن با همکاران، مکالمات تلفنی، بررسی نامه ها و ایمیل ها، و ...
    به تعویق انداختن کارهای کلیدی
    بر عهده گرفتن بیش از حد کارها که منجر به عملکرد ضعیف، افزایش استرس و پایین آمدن روحیه می گردد
    عدم توجه به اینکه مشغولیت زیاد، به معنای کارآمد بودن نیست و می تواند استرس ایجاد کند
    انجام همزمان کارها که معمولاً باعث می شود، برای انجام فهرستی از کارها، 20 تا 40 درصد بیشتر از هنگامی که آنها را به ترتیب انجام می دهید، زمان صرف کنید

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


    انجام کارها بدون وقفه های کوتاه مدت جهت تجدید قوای مغز
    زمانبندی کارها بدون توجه به ریتم شخصی- انرژی هر فرد در بازه زمانی مشخصی از روز به حداکثر می رسد (بعضی در صبح و برخی دیگر در بعدازظهر)؛ کارهایی را که نیاز به انرژی زیاد دارند، در زمان اوج انرژی خود زمانبندی کنید و کارهای کم انرژی تر را به سایر اوقات، موکول نمایید.



ارسال شده در:

مدیریت یک پروژه با بودجه ای غیر واقع بینانه

پنجشنبه 27 آبان 1395
08:21
امیرحسین ستوده بیدختی
مدیریت یک پروژه با بودجه ای غیر واقع بینانه

در مقابل پروژه ای که دارای یک بودجه غیر واقع بینانه است، چند واکنش می توان نشان داد:

    محدوده را کاهش دهید. با حامی پروژه در مورد کاهش محدوده پروژه صحبت کنید. ببینید آیا می تواند در حال حاضر از ویژگی ها و کاربری هایی صرف نظر کند تا بتوانید پروژه را با همان بودجه مشخص، تحویل دهید.

    بودجه را به عنوان یک ریسک پروژه ای، شناسایی و مدیریت کنید. بهره گیری از مدیریت ریسک به مدیریت بهتر انتظارات کمک خواهد کرد و همچنین راهی خواهد بود برای جمع آوری ورودی ها و ایده هایی که می تواند به شما امکان دهد تا بودجه را رعایت کنید.

    محدوده را با تُلرانس صفر، مدیریت کنید. در بسیاری از پروژه ها، پروژه با بودجه ای سختگیرانه آغاز می شود و چون مدیر پروژه، مدیریتی مؤثر بر محدوده پروژه ندارد، پس از مدتی وضعیت وخیم تر می گردد. توجه داشته باشید که افزایش محدوده نباید بدون یک درخواست تأیید شده، که افزایش متناسب بودجه و زمان را به همراه دارد، انجام پذیرد.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


    در جستجوی فرصت های بهبود فرآیند باشید. نگاهی صادقانه به بودجه و رویکرد خود برای اجرای پروژه داشته باشید. با تیم، کارفرمایان و مدیر خود در مورد هر گونه ایده ای که ممکن است داشته باشند تا پروژه با هزینه ای کمتر اجرا شود، صحبت کنید.
ارسال شده در:

مدیریت برنامه زمانبندی برای پروژه های کوچک

پنجشنبه 27 آبان 1395
08:18
امیرحسین ستوده بیدختی
مدیریت برنامه زمانبندی برای پروژه های کوچک

اگر پروژه ای کوچک دارید، احتمالاً برنامه زمانبندی آن یک چک لیست ساده یا یک فایل اکسل است. فرآیند مورد استفاده برای مدیریت برنامه زمانبندی نیز، بسته به اندازه پروژه، متفاوت است. برای مدیریت برنامه زمانبندی یک پروژه کوچک می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

    برنامه را به صورت هفتگی مورد بازنگری قرار دهید.
    فعالیت هایی را که در طی هفته گذشته تکمیل شده اند، مشخص کنید و برنامه را طوری به روز نمایید که نشان داده شود آن فعالیت ها خاتمه یافته اند.
    تعیین کنید که آیا فعالیت هایی وجود دارند که باید خاتمه می یافتند اما هنوز تکمیل نشده اند یا خیر. با فرد مسئول آن فعالیت ها صحبت کنید و ببینید چه اتفاقی افتاده و تعیین کنید چه میزان زمان و نیروی کار اضافی لازم است تا آن فعالیت ها تکمیل گردد؛ سپس بر آن اساس، برنامه را به روز کنید.
    کار باقیمانده را ارزیابی کنید تا ببینید آیا پروژه در زمان مقرر خاتمه می یابد یا خیر.
    اگر پروژه از برنامه عقب است، به تکنیک های مدیریت زمانبندی که می تواند شما را به برنامه زمانبندی بازگرداند، بیندیشید.
    برنامه زمانبندی را طوری تعدیل کنید که کار باقیمانده را نشان دهد و تا حد امکان، دقیق باشد.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management



ارسال شده در:

واکنش آرام و منطقی نسبت به انتقادهای بیجا

پنجشنبه 27 آبان 1395
08:18
امیرحسین ستوده بیدختی
واکنش آرام و منطقی نسبت به انتقادهای بیجا

هنگامی که با انتقادی غیرمنصفانه از سوی یک همکار یا از سوی رئیستان مواجه می شوید، چه می کنید؟ عکس العمل شما می تواند وضعیت شغلی شما را شدیداً تحت تأثیر قرار دهد. واکنش آنی شما دارای بیشترین اهمیت است و به طور گسترده ای می تواند اوضاع را بهتر یا بدتر کند. یک رویکرد پیشنهادی، دنبال کردن مراحل زیر است:

    آرامش خود را حفظ کنید. انتقاد منفی می تواند در شما احساس خشم یا بی کفایتی ایجاد کند. بیان این احساسات فقط شما را در گودالی عمیق تر قرار داده، میدان را برای منتقد، بازتر می کند. دو نفس عمیق بکشید و با اندکی تأخیر و با حفظ ادب و تواضع واکنش نشان دهید.

    نکته مورد انتقاد را تکرار کنید. با آرامش با منتقد خود ارتباط چشمی برقرار کنید و با لحنی آرام بگویید: «پس شما می فرمایید ...» و انتقاد او را با جملات خود بیان کنید.

    هر دو دیدگاه را بشکافید. یک تاکتیک هوشمندانه آن است که مثلاً بگویید: «من می توانم دریابم که شما چگونه به این دیدگاه رسیده اید، اما احتمالاً نتوانسته ام دیدگاه خود را به درستی تشریح کنم». بدین ترتیب نشان خواهید داد که مایلید از دیدگاه او به مسائل نگاه کنید، و این فرصت را به او خواهید داد که نظر خود را تغییر دهد.

    مؤدبانه رفتار کنید. اگر منتقد شما هنوز هم بر دیدگاه خود پافشاری کرد، شما به اندکی زمان نیاز دارید تا پاسخی مناسب تهیه کنید. مثلاً می توانید بگویید: «البته این موضوعی است که باید بدان اندیشید و من از فیدبکی که به من دادید، سپاسگزارم». این، نشان می دهد که شما فردی هستید که واقعاً می کوشید تا بهترین کار ممکن را انجام دهید- و توجه را بر تعاملات آینده متمرکز می سازد.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management



ارسال شده در:

معرفی تکنیک های خلاقیت : محفل های کیفیت (Quality Circles)

پنجشنبه 27 آبان 1395
08:16
امیرحسین ستوده بیدختی
معرفی تکنیک های خلاقیت :
محفل های کیفیت (Quality Circles)

محفل های کیفیت، جلساتی کوتاه و منظم هستند که برای حل مشکلات کاری برگزار می شوند.

    5 تا 10 نفر در اوقات کاری در جلسه شرکت می کنند.
    یک ناظر معرفی می شود و جلسه را هدایت می کند.
    از نمودارها، تجهیزات سمعی- بصری، تابلوهای اعلانات و ... کمک گرفته می شود.
    گروه، حوزه های مشکلات را پیشِ رو قرار می دهد.
    مشکلات، اولویت بندی می شوند.
    اطلاعات بررسی می گردد، ایده ها از طریق طوفان فکری یا شیوه های دیگر، تولید می شوند.
    کارآیی، هزینه ها، صرفه جویی ها، پیامدها برای سایر دپارتمان ها، و ... در نظر گرفته می شود.
    راه حل نهایی به مدیر ارائه می شود و توسط گروه محفل کیفیت، اجرا می گردد.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management



ارسال شده در:

آشنایی با 5 مرحله چرخه عمر یک سند

پنجشنبه 27 آبان 1395
08:16
امیرحسین ستوده بیدختی
آشنایی با 5 مرحله چرخه عمر یک سند

مدیریت سند، بخشی از مدیریت ارتباطات است. بسیار مهم است که مدیر پروژه مراحلی را که یک سند، از ایجاد تا تکمیل، باید طی کند، بشناسد. این آگاهی، به مدیر پروژه امکان می دهد تا وضعیت کلی سند را، در هر لحظه از زمان، درک کند و کمک می کند به اینکه برای تکمیل آن سند، وقت کافی تخصیص دهد. مثلاً، وقتی که یک عضو تیم می گوید که آنها می توانند یک سند را طی دو هفته تکمیل کنند، منظور این است که آن سند ظرف دو هفته آماده می شود تا به جریان بیفتد یا اینکه آن سند ظرف دو هفته کاملاً تکمیل می شود و به تأیید می رسد؟
نیازی نیست که تمامی اسناد همه مراحل را، از مرحله ایجاد تا مرحله تأیید، طی کنند. به هر حال، بسته به نوع سند، یک یا چند مرحله از مراحل زیر، مورد نیاز خواهد بود:

    سند را طراحی کنید. گاهی اوقات می توانید بنشینید و فوراً شروع کنید به نوشتن سند خود. گاهی دیگر، لازم است ابتدا بیندیشید، آماده شوید و طراحی نمایید، خصوصاً هنگامی که سند، بزرگ و پیچیده باشد.

    پیش نویس اولیه سند را تهیه کنید. در این مرحله، پیش نویس سند، ایجاد می شود. اگر نیازی به بازنگری ها و تأییدهای بعدی نباشد، خروجی این مرحله، قلم قابل تحویل نهایی خواهد بود.

    سند را برای گرفتن فیدبک به جریان بیندازید.

    در صورت لزوم آنرا اصلاح کنید. این دو مرحله، شامل به جریان افتادن سند برای بازنگری اولیه و گرفتن فیدبک می باشد. سند براساس پیشنهادات بازنگری به روز می گردد. ممکن است این امر، چند بار تکرار شود.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


    تأیید سند را اخذ کنید. اکنون سند برای تأیید نهایی، آماده است. برخی از اسناد باید رسماً به تأیید کتبی برسند. برخی دیگر پس از آخرین دور گرفتن فیدبک، کامل انگاشته می شوند.
ارسال شده در:

پیشگیری از وابستگی به مدیر

پنجشنبه 27 آبان 1395
08:15
امیرحسین ستوده بیدختی
پیشگیری از وابستگی به مدیر

گاهی اوقات تیم ها به مدیر خود وابسته می شوند. برای پیشگیری از این امر، اطمینان حاصل کنید که فعالیت های آنان را در حد جزئیات، مدیریت نمی کنید. آرام آرام شروع کنید به تفویض اختیار فعالیت ها و پروژه های کم اهمیت تر، و برای اعضای تیم روشن کنید که این به خودشان بستگی دارد که به توفان فکری بپردازند و راه حل را بیابند.
همچنین می توانید از برخی از استراتژی های پدرانه استفاده کنید. به تیم اجازه بدهید که هدایت جلسات و پروژه ها را بر عهده بگیرند و بدین ترتیب به آنها قدرت ببخشید؛ زمان بیشتری از دفتر خود دور باشید یا درهای دفتر خود را ببندید.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


ممکن است مدتی طول بکشد، اما با افزایش تدریجی سطح اعتماد به نفس اعضای تیم، آنها خواهند آموخت که بیشتر به خود تکیه کنند و کمتر به شما. 
ارسال شده در:

چرا مهارت های نرم اهمیت دارند

پنجشنبه 27 آبان 1395
08:15
امیرحسین ستوده بیدختی
چرا مهارت های نرم اهمیت دارند

امروزه مهارت های نرم برای نیروهای کاری به گونه ای فزاینده به مهارت های سخت تبدیل می شود. آموزش دیدن زیاد در مهارت های تکنیکی، به تنهایی بدون توسعه مهارت های نرم، مهارت های بین شخصی، و مهارت های ایجاد ارتباطات که به افراد کمک می کند تا به طور مؤثر با یکدیگر ارتباط برقرار کرده، همکاری نمایند، کافی نیست.
از زمانی که سازمان ها درگیر یافتن شیوه های معنی دار برای کارآمدی و باقی ماندن در صحنه رقابت شده اند، این مهارت های مردمی بیش از پیش ضرورت یافته اند.
کار تیمی، رهبری، و ارتباطات در زمره توسعه مهارت های نرم قرار می گیرند. از آنجا که هر یک از آنها هم برای موفقیت شخصی و هم برای موفقیت سازمانی، عنصری اساسی به حساب می آیند، توسعه این مهارت ها بسیار مهم است و خیلی اهمیت دارد.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management



ارسال شده در:
برچسب ها:مهارت های نرم ،

انواع استرس از دیدگاه دکتر آلبرشت

پنجشنبه 27 آبان 1395
08:14
امیرحسین ستوده بیدختی
انواع استرس از دیدگاه دکتر آلبرشت

اغلب افراد در کار خود تا حدودی استرس را تجربه می کنند. اما اگر انواع استرس را بشناسند و بدانند که چگونه باید آنها را کشف کنند، بهتر خواهند توانست استرس خود را مدیریت نمایند.
دکتر کارل آلبرشت (Karl Albrecht)، مشاور مدیریت و سخنران کنفرانس ها، در سال 1979 در کتاب خود، Stress and the Manager، چهار نوع متداول از استرس را معرفی کرده است، که عبارتند از:

    استرس زمان: این استرس را هنگامی تجربه می کنید که نگران زمان باشید، یا به اندازه کافی فرصت نداشته باشید.

    استرس انتظار: این استرس هنگامی پدید می آید که نگران واقعه ای خاص در آینده باشید یا نگران آن باشید که چیزی اشتباه انجام شود.

    استرس موقعیت: این استرس را زمانی تجربه می کنید که در موقعیتی ترسناک، که هیچ کنترلی بر آن ندارید، قرار داشته باشید. این موقعیت می تواند یک وضعیت اضطراری باشد، یا هنگامی که تضادی به وجود آمده باشد، یا تأیید افراد گروه خود را از دست داده باشید، مثلاً در حضور آنان مرتکب اشتباهی بزرگ شده باشید.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


    استرس رویارویی: این نوع استرس به افراد مربوط می شود. شما هنگامی آنرا تجربه می کنید که نگران تعامل با شخصی خاص یا گروهی از افراد باشید. ممکن است آنها را دوست نداشته باشید یا ممکن است تصور کنید که آنها غیرقابل پیش بینی هستند. این استرس می تواند برای کسانی که با مشتریان یا کارفرمایان در ارتباط هستند، و یا کسانی که با افراد بسیار زیاد سر و کار دارند، نیز پدید آید.
ارسال شده در:

چگونه هزینه های پروژه را پیگیری کنیم؟

پنجشنبه 27 آبان 1395
08:13
امیرحسین ستوده بیدختی
چگونه هزینه های پروژه را پیگیری کنیم؟

    شناسایی کنید. اولین گام، آن است که تمامی هزینه های پروژه را شناسایی کنید.

    ثبت کنید. فهرست خود را به فرمتی تنظیم کنید که بتوانید بسادگی به آن مراجعه نمایید و تمامی هزینه های پروژه را در آن ثبت کنید.

    پایش کنید. اکنون لازم است ببینید در مقابل هزینه هایی که برنامه ریزی کرده بودید، چقدر خرج کرده اید.

    گزارش دهید. گزارش دهی در مورد هزینه های پروژه می تواند دشوار باشد. به محض آنکه گزارش را تهیه می کنید، اطلاعات آن کهنه می شود. استفاده از نرم افزار برای تولید این گزارش ها، ارائه گزارش از وضعیت فعلی را آسان می سازد.

    تجدیدنظر کنید. گزارش های شما، شیوه مناسبی است برای آنکه ببینید آیا هزینه های پروژه با برنامه مطابقت دارد یا خیر. اگر طبق برنامه نیست، به فرم پیگیری هزینه ها مراجعه کنید و بررسی کنید که آیا همه چیز ثبت شده است. هر برآوردی را که لازم است، مورد تجدیدنظر قرار دهید. بدین ترتیب پیش بینی هزینه های شما دقیق تر خواهد شد.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


با تهیه فهرستی از هزینه ها و به روز کردن منظم آن با اعداد واقعی، قادر خواهید بود بودجه پروژه خود را بسیار مؤثرتر مدیریت نمایید.


ارسال شده در:

ارزیابی عملکرد

پنجشنبه 27 آبان 1395
08:05
امیرحسین ستوده بیدختی
ارزیابی عملکرد

ارزیابی های عملکرد نباید تجربیاتی منفی باشند. در واقع، آنها می توانند فرصت های خوبی باشند برای آغاز گفتگوهای مهم، معنی دار، و جاری با اعضای تیمتان. با انجام ارزیابی های عملکرد منظم، درخواهید یافت که می توانید کارهای زیادی برای بهبود عملکرد و رضایت شغلی افرادتان انجام دهید.
با یک فرآیند مناسب ارزیابی عملکرد، می توانید ارتباط میان عملکرد افرادتان با موفقیت آنها را مستحکم سازید. ارزیابی عملکرد را به بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند مدیریت روزمره خود تبدیل کنید و پس از هر جلسه ارزیابی، برای دخالت دادن نتایج آن در برنامه ریزی های پیشِ روی خود، وقت بگذارید. به یاد داشته باشید که درصدد گرفتن مچ افرادتان نیستید، بلکه سعی دارید به آنها کمک کنید تا واقعاً در آینده، بهتر عمل کنند.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management



ارسال شده در:

هوش های چندگانه گاردنر

پنجشنبه 27 آبان 1395
07:52
امیرحسین ستوده بیدختی
هوش های چندگانه گاردنر

تئوری هوش چندگانه Howard Gardner ادعا می کند که همه انسان ها دارای هشت نوع هوش هستند و میزان این هوش ها در افراد مختلف، متفاوت است. این هوش ها عبارتند از:

    هوش زبانی: عبارت است از توانایی استفاده مؤثر از زبان گفتاری و نوشتاری برای بیان نظرات خود. نمونه ها: مشاوران حقوقی، نویسندگان، سخنرانان.

    هوش منطقی- ریاضی: عبارت است از توانایی تجزیه و تحلیل منطقی مسائل، کارکردن مؤثر با عملیات ریاضی، و رسیدگی به موضوعات با استفاده از شیوه های علمی. یافتن الگوها و استدلال های استقرایی از دیگر قابلیت های این هوش است. نمونه ها: افرادی که در انجمن های علمی و ریاضی کار می کنند.

    هوش موسیقایی: عبارت است از توانایی اجرا، ساختن و درک الگوهای موسیقی، شامل تغییر در زیر و بم، تُن، و ریتم صداها. نمونه ها: موسیقیدان های موفق، آهنگسازها، و افراد درگیر در تولیدات موسیقی.

    هوش جسمی- حرکتی: عبارت است از توانایی استفاده از حرکات بدن برای بیان. نمونه ها: رقاصان حرفه ای، و ورزشکاران.

    هوش بصری (فضایی): عبارت است از توانایی تشخیص، استفاده، و تفسیر تصاویر و الگوها و بازسازی اشیاء در فضای سه بعدی. نمونه ها: معماران موفق، مجسمه سازان، و طراحان.

    هوش بین فردی: عبارت است از توانایی درک مقاصد، انگیزه ها، و خواسته های افراد. این هوش به افراد امکان می دهد تا بخوبی با دیگران کار کنند. نمونه ها: پزشکان، مدرسان، فروشندگان.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


    هوش درون فردی: عبارت است از توانایی درک خود، و تفسیر و درک عواطف و انگیزه های خودِ شخص. نمونه ها: درمان شناسان (تراپیست ها)، بازیگران، و نویسندگان.

    هوش مربوط به طبیعت: عبارت است از توانایی شناسایی و درک روابط ما با جهان طبیعی. نمونه ها: اخترشناسان، زیست شناسان، و جانورشناسان.
ارسال شده در:

وبلاگ انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران - مطالب آبان 1395


وبلاگ انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران - مطالب آبان 1395,
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران است. |طراحی و توسعه:امیرحسین ستوده بیدختی|