تبلیغات
وبلاگ انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران - مطالب بهمن 1395

درحال مشاهده: وبلاگ انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران - مطالب بهمن 1395


ادعونی
اهدای خون
موسسه محک
اهداء عضو

مدل U معکوس

پنجشنبه 21 بهمن 1395
12:36
امیرحسین ستوده بیدختی
مدل U معکوس

مدل U معکوس، رابطه بین فشار و عملکرد را نشان می دهد. با توجه به این مدل، سطح بهینه ای از فشار وجود دارد که افراد در آن سطح، بهترین عملکرد را از خود بروز می دهند. فشار خیلی بیشتر یا خیلی کمتر می تواند منجر به کاهش عملکرد بشود.
چهار "عامل مؤثر" اصلی وجود دارد که می تواند میزان فشاری را که افراد احساس می کنند، تحت تأثیر قرار دهد:

    سطح مهارت
    شخصیت
    اضطراب ویژه (صفت متضاد اعتماد به نفس)
    پیچیدگی کار

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


شما با مدیریت این چهار عامل مؤثر، و با آگاهی از اینکه این عوامل چگونه می توانند تأثیر مثبت یا منفی بر عملکرد افرادتان داشته باشند، می توانید از این مدل استفاده کنید.


ارسال شده در:
برچسب ها:مدل U معکوس ،مدل ،U معکوس ،

تا چه حد در ارائه محصول یا خدمات خود به مشتریان، موفق هستید؟

پنجشنبه 21 بهمن 1395
12:35
امیرحسین ستوده بیدختی
تا چه حد در ارائه محصول یا خدمات خود به مشتریان، موفق هستید؟

احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که برای خرید کالایی وارد فروشگاهی شده باشید و با فروشنده ای مواجه شده باشید که علیرغم تلاش بسیار، نتوانسته باشد کمکی به شما بکند تا کالای مورد نظر خود را بیابید؛ این امر، موضوع بسیار مهمی است ... پنج زمینه کلیدی وجود دارد که برای ارائه خدمات خوب به مشتری، ضروری است. این زمینه های کلیدی عبارتند از:

    داشتن محصول یا خدمات مشتری گرا
    غلبه بر رقبا
    پرسش و تحقیق از مشتریان
    ایجاد ذهنیتی که تمامی شرکت را شامل شود
    برقراری روابط

برای توسعه مهارت های "ارائه خدمات به مشتریان" خود و دریافتن اینکه چگونه می توانید مشتریان خود را در مرکز فعالیت هایتان قرار دهید، به پرسش های زیر پاسخ دهید و در مورد آنها با همکاران خود به بحث بپردازید:

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


    بهترین تجربه شما در ارتباط با ارائه خدمات به مشتری، چه بوده است؟
    چگونه باعث شده است که چنین احساسی داشته باشید؟
    اگر شما مسئول ارائه خدمات به مشتری هستید، آیا تاکنون یک قدم اضافی برای کسی برداشته اید؟
    آیا پس از این اقدام، به گونه ای شایسته از شما قدردانی شده است؟


ارسال شده در:

ORAPAPA، چک لیستی برای اتخاذ تصمیمات بهتر

پنجشنبه 21 بهمن 1395
12:34
امیرحسین ستوده بیدختی
ORAPAPA، چک لیستی برای اتخاذ تصمیمات بهتر

چک لیست ORAPAPA شما را تشویق می کند که به تصمیمات از زوایای مختلف نگاه کنید، تا بتوانید عواملی را شناسایی کنید که در غیر این صورت ممکن بود در نظر گرفته نشوند.
هنگامی که در یک تصمیم گیری گروهی از این چک لیست استفاده می کنید، می توانید افراد را تشویق نمایید تا در مورد چیزهایی صحبت کنند که در غیر این صورت ممکن بود بحثی از آنها به میان نیاورند. این امر کمک می کند تا کیفیت تصمیمات شما بهبود یابد.
ORAPAPA مخفف کلمات زیر است:

    Opportunities (فرصت ها)
    Risks (ریسک ها)
    Alternatives and improvements (گزینه ها و بهبودها)
    Past experience (تجربه گذشته)
    Analysis (تجزیه و تحلیل)
    People (افراد)
    Alignments and ethics (هم ترازی و اصول اخلاقی)

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


برای استفاده از این ابزار، مطابق چک لیست فوق عمل کنید و به تصمیم خود در ارتباط با هر یک از عناصر یاد شده، بیندیشید. 
ارسال شده در:

توسعه انعطاف پذیری

پنجشنبه 21 بهمن 1395
12:33
امیرحسین ستوده بیدختی
توسعه انعطاف پذیری

انعطاف پذیری، عبارت است از توانایی "پرش به عقب" هنگامی که کارها طبق برنامه پیش نمی رود. به گفته سوزان کوباسا، روانشناس، سه عنصر اصلی در افراد منعطف وجود دارد که عبارتند از: چالش، تعهد و کنترل.
خوشبختانه، شما حتی اگر به طور طبیعی یک فرد منعطف نباشید، می توانید بیاموزید که چگونه این صفت را در خود به وجود آورید یا بهبود بخشید. بدین منظور، موارد زیر را به زندگی روزمره خود بیفزایید:

    به اندازه کافی بخوابید و ورزش کنید، و یاد بگیرید که استرس خود را مدیریت نمایید.
    هشیاری فکری را تمرین کنید و اجازه ندهید افکار منفی، عملکرد شما را تضعیف کند.
    بازسازی شناختی را تمرین کنید تا شیوه تفکر شما در مورد وضعیت های منفی و حوادث بد، تغییر کند.
    از اشتباهات و شکست های خود، درس بگیرید.
    واکنش خود را انتخاب کنید. واکنش شما همواره به خودِ شما بستگی دارد.
    چشم انداز را حفظ کنید. بدانید که اگر چه یک وضعیت یا بحران، ممکن است در حال حاضر بسیار دشوار به نظر برسد، اما در بلند مدت ممکن است تأثیر چندانی نداشته باشد.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


    اگر قبلاً این کار را انجام نداده اید، بیاموزید که اهداف شخصی مؤثر و هوشمندانه برای خود برگزینید.
    اعتماد به نفس خود را تقویت کنید.
    با همکاران خود روابطی مستحکم برقرار نمایید.
    بر منعطف بودن تمرکز داشته باشید و همواره به یاد داشته باشید که حتی دقیق ترین برنامه ها هم ممکن است با گذشت زمان، نیاز به تغییر یا حتی لغو داشته باشند.


ارسال شده در:

چگونه می توانید اعضای تیم خود را حفظ کنید؟

پنجشنبه 21 بهمن 1395
12:30
امیرحسین ستوده بیدختی
چگونه می توانید اعضای تیم خود را حفظ کنید؟

کلید حفظ نیروی کار، ارائه محیطی است که در آن، اعضای آن درگیر کار باشند. دیوید مک لئود و نیتا کلارک در سال 2009 در گزارش خود اظهار کردند که اگر اعضای تیم درگیر کار باشند، 87 درصد کمتر احتمال دارد که سازمان خود را ترک نمایند.
دیوید ک. ویلیامز و مری میشل اسکات، پیشنهاد کردند که مدیران برای برقرار نمودن ارتباطات خوب در محیط کار، "5R" را دنبال کنند:

    مسئولیت (Responsibility): افراد مایلند در کار خود، فرصت هایی برای توسعه داشته باشند، پس به آنها مسئولیت هایی بدهید که به ایشان اجازه رشد و کسب مهارت های جدید را بدهد.

    احترام (Respect): افراد نیاز دارند احساس کنند که مورد قدردانی و احترام قرار گرفته اند تا بتوانند به طور کال به کار خود بپردازند. این امر شامل ارائه فرصت های برابر برای همه و اجتناب از تبعیض نیز می شود.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


    تسهیم درآمد (Revenue-Sharing): دستمزد و مزایای کافی، سهم مهمی در احساس رضایتمندی اعضای تیم دارد. مرتبط کردن بخشی از حقوق افراد به عملکرد سازمان می تواند به آنها انگیزه بدهد که برای دستیابی به اهداف سازمان، سرمایه گذاری شخصی بیشتری انجام دهند.

    پاداش (Reward): بازشناسی کاری که خوب انجام شده، بسیار مهم است و حتی می تواند به معنای تفاوت میان ماندن یا رفتن بعضی از افراد باشد.

    زمان استراحت (Relaxation Time): همه افراد به استراحت و تجدید قوا نیاز دارند، پس برای تعطیلات و رویدادهای مهم (مانند تولد و یا مراسم تدفین) به اندازه کافی به افرادتان زمان بدهید.



ارسال شده در:

اشتباهات متداول در مدیریت زمان

پنجشنبه 21 بهمن 1395
12:29
امیرحسین ستوده بیدختی
اشتباهات متداول در مدیریت زمان

یکی از مؤثرترین راه های بهبود بهره وری، شناسایی و برطرف کردن اشتباهات مدیریت زمان است. با صرف وقت برای غلبه بر این اشتباهات، تفاوت بزرگی در بهره وری شما به وجود خواهد آمد؛ همچنین رضایتمندی بیشتر و استرس کمتری را تجربه خواهید نمود.
10 مورد از متداول ترین اشتباهات در مدیریت زمان عبارتند از:

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


    قصور در استفاده از To_Do_List
    نداشتن اهداف شخصی
    عدم اولویت بندی
    قصور در مدیریت چیزهایی که حواس شما را از کاری که انجام می دهید، منحرف می سازد.
    به تعویق انداختن امور
    بر عهده گرفتن کارهای بیش از حد
    غرق شدن در "مشغله" (مشغله به معنای مؤثر بودن نیست و باعث افزایش استرس می شود.)
    پذیرفتن چند وظیفه به طور همزمان
    استراحت ندادن به خود
    زمانبندی غیرمؤثر وظایف


ارسال شده در:

از دست دادن اعضای تیم چه هزینه ای دارد؟

پنجشنبه 21 بهمن 1395
12:28
امیرحسین ستوده بیدختی
از دست دادن اعضای تیم چه هزینه ای دارد؟

از دست دادن یکی از اعضای تیم، چیزی بیشتر از صرفاً یک آسیب است. تحقیقات انجام شده توسط Acas، که یک دفتر مشاوره شغلی انگلیسی است، نشان داده است که پیامدهای احتمالی از دست دادن کارکنان پربازده عبارتند از:

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


    هزینه اضافی برای تبلیغات، استخدام و آموزش
    از دست دادن موعدها و بروز وقفه در جریان کار
    سطوح بالای استرس- در ارتباط با از دست دادن فردی که تیم را ترک کرده است
    بر هم خوردن آرامش سایر اعضای تیم و تمایل آنها به ترک کار
    آسیب وارد شدن به شهرت سازمان
    ضعف شدن ارائه خدمات به مشتریان
    پایین آمدن سطح حفظ دانش در سازمان
    ضعیف شدن کیفیت محصولات
    خدشه دار شدن روابط
    ضعیف شدن عملکرد مالی سازمان


ارسال شده در:

آیا پروژه شما امکانپذیر است؟

پنجشنبه 21 بهمن 1395
12:23
امیرحسین ستوده بیدختی
آیا پروژه شما امکانپذیر است؟

برای بررسی امکانپذیری، لازم است پروژه از چند جنبه مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد:

    فنی: آیا پروژه از لحاظ فنی، امکانپذیر است؟ اگر بله، باید ریسک های مرتبط با پروژه را بیان کنید.

    مالی: آیا پروژه از لحاظ مالی، امکانپذیر است؟ این امر خصوصاً زمانی اهمیت ویژه می یابد که هزینه پروژه برای شرکت، هنگفت باشد. ممکن است پروژه ای آنقدر هزینه داشته باشد که کل شرکت را به مخاطره بیندازد.

    عملیاتی: آیا راه حل پروژه را می توان عملیاتی کرد؟ ممکن است خودِ پروژه، امکانپذیر باشد، اما عملیاتی کردن راه حل پس از پایان پروژه، ریسک زیادی به همراه داشته باشد.

    جغرافیایی: آیا پروژه با توجه به مکان فیزیکی تیم پروژه یا مشتری، عملی است؟

    زمان: آیا پروژه با توجه به مقدار زمانی که از دست اندر کاران نیاز دارد، شدنی است؟ در پروژه های بزرگ، این یک نگرانی بزرگ است. ممکن است شما بودجه اجرای پروزه را داشته باشید، اما نتوانید زمان تیم پروژه را به اندازه کافی آزاد کنید تا پروژه را اجرا نمایند.

    منابع: آیا افراد، تجهیزات، لوازم و سایر منابع مورد نیاز برای تکمیل پروژه را در اختیار دارید؟ یا می توانید تأمین کنید؟

    حقوقی: آیا هیچگونه مشکل حقوقی وجود دارد که پروژه را غیرعملی سازد؟

    سیاسی: آیا هیچگونه مشکل سیاسی داخلی (یا خارجی) وجود دارد که پروژه را غیرعملی سازد؟

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


ارسال شده در:

دفاع از پایان نامه مدل سازی اطلاعات ساختمان در تعمیر ونگهداری ساختمان

سه شنبه 19 بهمن 1395
11:34
امیرحسین ستوده بیدختی

ایجاد تفاهم

یکشنبه 17 بهمن 1395
08:04
امیرحسین ستوده بیدختی
ایجاد تفاهم

هنگامی که با کسی، دوستی، وابستگی و اعتماد متقابل برقرار می کنید، تفاهم ایجاد کرده اید.
ایجاد تفاهم می تواند برای کسب و کار شما فوق العاده مفید باشد- تفاهم، درها را باز می کند و کمک می کند که روابطی خوب با کارفرمایان، همکاران، و اعضای تیم خود برقرار نمایید.
برای ایجاد تفاهم، موارد زیر را دنبال کنید:

    زمینه های مشترک را کشف نمایید.
    به ظاهر خود توجه داشته باشید.
    دلسوز باشید.
    منعکس کننده طرف مقابل باشید.
    اصول اولیه را فراموش نکنید.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


تفاهم، در درازمدت بهتر به وجود می آید؛ اما اگر به آن نیاز دارید، می توانید با استفاده از استراتژی های فوق، سریعتر به آن دست پیدا کنید. 
ارسال شده در:
برچسب ها:ایجاد تفاهم ،

فرآیند سیمپلکس

یکشنبه 17 بهمن 1395
08:03
امیرحسین ستوده بیدختی
فرآیند سیمپلکس

سیمپلکس، یک روش قدرتمند برای حل خلاقانه مسائل است. این روش تقریباً برای هر پروژه و هر سازمانی در هر اندازه، مناسب است.
این فرآیند، یک چرخه هشت مرحله ای را دنبال می کند. پس از تکمیل هشت مرحله، برای یافتن و حل مسئله ای دیگر، چرخه مجدداً آغاز می شود. این امر به حصول اطمینان از بهبود مستمر کمک می کند.
مراحل این فرآیند عبارتند از:

    کشف مسئله
    کشف واقعیات
    تعریف مسئله
    پیدا کردن ایده
    انتخاب و ارزیابی
    برنامه ریزی
    فروش ایده
    اقدام

با طی کردن این مراحل، مطمئن خواهید شد که مهمترین مسائل را با بهترین راه حل هایی که در دسترس داشتید، حل کرده اید. به این ترتیب، این فرآیند می تواند به شما کمک کند که بشدت خلاق باشید.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management



ارسال شده در:

پرهیز از مدیریت خُرد (Micromanagement)

یکشنبه 17 بهمن 1395
08:02
امیرحسین ستوده بیدختی
پرهیز از مدیریت خُرد (Micromanagement)

مدیریت خُرد، توانایی رشد و توسعه افرادی را که تحت این نوع مدیریت قرار می گیرند، محدود می کند؛ همچنین، دستاوردهای تیم اینگونه مدیران را نیز محدود می سازد، زیرا همه چیز باید از طریق آنان انجام شود.
به طور کلی، مدیران خُرد:

    در برابر تفویض اختیار، مقاومت می کنند.
    خود را در نظارت بر پروژه های دیگران غرق می کنند.
    به جای توجه به تصویر کلی، به اصلاح جزئیات می پردازند.
    اگر در کاری که تفویض کرده اند، اشتباهی بیابند، قبل از آنکه آن کار به پایان برسد، آنرا پس می گیرند.
    دیگران را از تصمیم گیری بدون مشورت با آنها منصرف می نمایند.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


اولین گام در پرهیز (یا رهایی) از تله مدیریت خُرد، شناسایی نشانه های خطر از طریق صحبت کردن با کارکنان یا رئیستان است.
اگر تحت مدیریت خٌرد قرار گرفته اید، به رئیستان کمک کنید که دریابد روش بهتری برای کار کردن وجود دارد.
اگر خودتان یک مدیر خُرد هستید، سخت تلاش کنید تا مهارت های تفویض اختیار را بیاموزید و به کار ببندید و بیاموزید که چگونه به افرادتان اعتماد کنید.


ارسال شده در:

رهبر معتبر، رهبری که دیگران دوست دارند از او پیروی کنند

یکشنبه 17 بهمن 1395
08:00
امیرحسین ستوده بیدختی
رهبر معتبر، رهبری که دیگران دوست دارند از او پیروی کنند

ممکن است بسیاری از ما در مورد "رهبری معتبر" چیزهایی شنیده باشیم؛ اما معمولاً شناسایی رهبران معتبر آسانتر از آن است که بیان کنیم چه چیزهایی آنها را به چنین رهبرانی تبدیل کرده است.
عبارت "رهبر معتبر" واقعاً به چه معناست؟ واقعاً چه چیزی یک "رهبر معتبر" پدید می آورد، و چرا تلاش برای تبدیل شدن به یکی از این رهبران، ارزشمند است؟
رهبری معتبر می تواند برای افراد الهام بخش باشد تا گرد هم آیند، سخت کار کنند، و به تبادل اطلاعات بپردازند. اما چگونه می توان یک رهبر معتبر شد؟ اینگونه رهبری، چه چیزهایی را شامل می شود؟
پاسخ دادن به این پرسش ها آسان نیست، زیرا رهبری معتبر به معنی چیزهای مختلف بسیار زیادی است، و شامل گروه متنوعی از مهارت ها، اقدامات، و رفتارها می شود. رهبری معتبر، در اساس مربوط می شود به درستکاری و ثابت قدم بودن.
رهبران معتبر برای پیروان خود الهام بخشند، زیرا:

    نسبت به ارزش های خود پایبند می مانند.
    خود را بخوبی می شناسند.
    به کسی اجازه نمی دهند آنها را از اتخاذ تصمیمی که می دانند درست است، بازدارد.
    درستکار و دارای اخلاقی مستحکم و استوار می باشند.
    به گونه ای مدیریت می کنند که حتی در دشوارترین شرایط نیز معقول و پایدار بمانند.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


توسعه مهارت ها و ویژگی های مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک رهبر معتبر، یک سفر مداوم به سوی رشد و تحول است، نه یک مقصد نهایی. 
ارسال شده در:
برچسب ها:رهبر معتبر ،رهبر ،رهبری ،

قالی تکانی وسط دعوا!!!

یکشنبه 17 بهمن 1395
07:59
امیرحسین ستوده بیدختی
قالی تکانی وسط دعوا!!!


تعارض، پدیده ای است كه آثار مثبت و منفی روی عملكرد افراد و سازمان ها دارد. استفاده صحیح و مؤثر از تعارض موجب بهبود عملكرد و ارتقای سطح سلامتی سازمان می گردد و استفاده غیرمؤثر از آن، موجب كاهش عملكرد و ایجاد كشمكش و تشنج در سازمان می شود.
استفاده مؤثر از تعارض، مستلزم شناخت و درك كامل ماهیت آن و همچنین علل خلق كننده و كسب مهارت در اداره و كنترل آن است كه البته امروزه به عنوان یكی از مهمترین مهارت های مدیریت به شمار می آید.
توانایی برخورد با تعارض و اداره آن، در موفقیت مدیران سازمان ها نقش ارزنده ای دارد.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


(منبع: سایت راهکار مدیریت)
ارسال شده در:

هنگام بستن پروژه، این 5 مورد را به یاد داشته باشید

یکشنبه 17 بهمن 1395
07:58
امیرحسین ستوده بیدختی
هنگام بستن پروژه، این 5 مورد را به یاد داشته باشید

    برگزاری جلسه بازنگری پایان پروژه: برای به پایان رساندن رسمی پروژه باید جلسه ای با حضور تیم پروژه، حامی مالی، و سایر ذی نفعان درگیر، تشکیل گردد. این جلسه شامل مروری بر پروژه، مستند کردن آنچه که درست انجام شده و آنچه نادرست انجام شده، نقاط قوت و ضعف پروژه و فرآیندهای مدیریت پروژه، و مراحل باقیمانده لازم برای پایان دادن به پروژه می باشد.

    اعلام موفقیت یا شکست: گاهی اوقات کاملاً آشکار است که پروژه به طور کامل موفق بوده یا با شکست مواجه شده است. با این حال، در بسیاری از موارد، نتیجه ترکیبی از موفقیت و شکست است. مثلاً اقلام قابل تحویل عمده، کاملاً تکمیل شده اند، اما پروژه از بودجه تعیین شده، فراتر رفته است.

    تبدیل راه حل به عمل: اگر راه حل، خارج از پروژه وجود داشته باشد، باید به عملیات مناسب سازمان پروژه تبدیل شود. این تبدیل شامل انتقال دانش به تیم عملیاتی، تکمیل و گردش تمامی مستندات، گردش فهرست کار باقیمانده، و غیره می باشد.

    گردش فایل های پروژه: لازم است تعیین شود که کدامیک از فایل ها و مطالب و موضوعات انباشته شده در طی پروژه باید حذف یا امحا شود، از کدامیک باید نسخه پشتیبان تهیه شود، کدام باید بایگانی گردد و غیره.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


    تعیین تکلیف تیم باقیمانده از پروژه: پس از اتمام تمامی فعالیت های اختتام پروژه، باید تکلیف همه اعضای تیم باقیمانده روشن گردد.
ارسال شده در:

وبلاگ انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران - مطالب بهمن 1395


وبلاگ انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران - مطالب بهمن 1395,
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران است. |طراحی و توسعه:امیرحسین ستوده بیدختی|