تبلیغات
وبلاگ انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران - ارزیابی دوره های آموزشی، چرا و چگونه

درحال مشاهده: وبلاگ انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران - ارزیابی دوره های آموزشی، چرا و چگونه


موسسه محک
اهداء عضو

ارزیابی دوره های آموزشی، چرا و چگونه

سه شنبه 30 آذر 1395
10:44
امیرحسین ستوده بیدختی
ارزیابی دوره های آموزشی، چرا و چگونه

ارزیابی آموزش، دشوار است. در حوزه آموزش و توسعه (L&D) ارزیابی عبارت است از جمع آوری هدفمند، تجزیه و تحلیل و بحث در مورد شواهد حاصل از منابع مرتبط، در مورد کیفیت، ارزش و تأثیر آموزش.
ارزیابی به منظور اندازه گیری نتایج و میزان بهره وری، توسعه و/ یا دانش انجام می گردد. برای آنکه ارزیابی معتبر باشد، باید دارای شرایط زیر باشد:

    دقیق، با نتیجه گیری قابل اعتماد و قابل انتقال

    موثق، منعکس کننده آنچه که آموزندگان واقعاً احساس می کنند و آنچه واقعاً مد نظرشان بوده است

    سازگار، سازگار با تجهیزات، گروه های آموزندگان، و زمان

    متناسب با وسایل ارائه آموزش، آموزندگان، و ویژگیهای پروژه ها

    کارآمد

روش های ارزیابی عبارتند از:

    متعارف، از طریق گروه های متمرکز، مصاحبه، مشاهده، و/یا پرسشنامه

    درسی، از طریق شناسایی دستاوردهای شناختی ویژه آموزندگان با استفاده از نرم افزارهای آموزشی

    روش های بی طرفانه، با استفاده از داده های حاصل از تکنولوژی

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


بخش L&D نیز همانند سایر بخش های کسب و کار، باید پاسخگو باشد. بنابراین، برنامه های آموزشی، برای بهبود مستمر، لازم است مورد ارزیابی قرار گیرد.


ارسال شده در:

وبلاگ انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران - ارزیابی دوره های آموزشی، چرا و چگونه


وبلاگ انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران - ارزیابی دوره های آموزشی، چرا و چگونه,
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران است. |طراحی و توسعه:امیرحسین ستوده بیدختی|