تبلیغات
وبلاگ انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران - چند توصیه برای برخورد با مشتریان ناراضی

درحال مشاهده: وبلاگ انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران - چند توصیه برای برخورد با مشتریان ناراضی


موسسه محک
اهداء عضو

چند توصیه برای برخورد با مشتریان ناراضی

سه شنبه 30 آذر 1395
10:43
امیرحسین ستوده بیدختی
چند توصیه برای برخورد با مشتریان ناراضی

    آموختن اینکه چگونه تحت فشار، آرامش و خونسردی خود را حفظ کنید، می تواند به شما کمک کند تا شرایط پرچالش را با ملایمت و به صورت حرفه ای پشت سر بگذارید.
    اگر مشتری شما عصبانی است، به آهستگی، با آرامش، و با تُن صدای پایین با او صحبت کنید.
    اگر مشتری، یک ایمیل شکایت آمیز برای شما ارسال کرده یا در مکالمه تلفنی با شما، عصبانی بوده است، پیشنهاد کنید که یک ملاقات حضوری داشته باشید تا مشکل را بررسی نمایید.
    اگر احساس کنید که مشتری، غیرمنطقی است، ممکن است آشفته شوید؛ خصوصاً اگر او ناعادلانه از شما یا سازمانتان انتقاد کند. بنابراین، مهارت های مدیریت خشم را بیاموزید تا بتوانید در چنین شرایطی آرامشتان را حفظ نمایید.
    گاهی اوقات ممکن است یک کارفرما یا مشتری به صورت شفاهی نسبت به شما یا تیمتان، بدزبانی یا فحاشی کند. شما باید از قبل بدانید که تحملتان تا چه حد است. ممکن است لازم باشد جرأت به خرج دهید و برای دفاع از خود ایستادگی کنید، یا ممکن است لازم باشد محل را ترک کنید و به مشتری فرصت بدهید تا آرام شود.
    ممکن است در برخورد با مشتریان ناراضی، بعضی از اعضای تیمتان افرادی باشند که در "خط مقدم" قرار دارند. مطمئن شوید که آنها می دانند در چنین شرایطی چگونه به درستی عمل کنند.
    مهارت های حل تعارض خود را توسعه دهید. این مهارت ها، هنگامی که نیاز به مذاکره با کارفرما یا مشتری باشد، به شما کمک خواهد کرد.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management



ارسال شده در:

وبلاگ انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران - چند توصیه برای برخورد با مشتریان ناراضی


وبلاگ انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران - چند توصیه برای برخورد با مشتریان ناراضی,
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران است. |طراحی و توسعه:امیرحسین ستوده بیدختی|